torsdag 7 januari 2010

Småland t/r

Kom hem i kväll efter några dagar nere hos Lena & Wille i Gamleby. Det har varit jättekul och skönt med lite miljöombyte :)
Jag och Moa åkte ner i söndagskväll och Johan kom ner i tisdags.
Lena och jag hade innan bestämt att vi skulle minsann träna varje dag, ja-aa daa! Meeen nu när jag sitter här med facit i hand blev det bara ett träningspass. I måndags åkte vi till ridhuset och tränade och nu har jag bestämt att jag ska starta ett par lydnadstävlingar under vintern för att hålla liv i träningen. Tycker annars det känns så där att ha 4 månader till nästa start.

Så sagt och gjort, jag och Rusis körde igenom lydnadsklass 1 momenten. Hon kan det mesta, men jag måste träna lite på anslutningarna eftersom lydnadslydnadsmomenten inte är slut när man kommit ut på rätt avstånd. Rusa tycker att det är slut då :) Inte så konstigt kanske och vi behöver nog bara traggla detta några vändor innan vi är startklara.
Den märkliga apporteringen behöver nog också att par träningar även om hon begriper grunden i momentet. När jag ändå är i farten och lydnadslyder ska jag nog träna lite ruta och fjärr på en gång så en 2:a och kan klaras av innan sommaren. Vem vet man kanske blir biten av denna petimetersport??

De andra dagarna har vi mest umgåtts, gått långpromenader och varit hos deras hästar. Jag fick pröva på att hålla tömmarna på Willes ardenner Bustan när vi var ute och körde henne framför släden, svårt men superroligt!!! På kvällarna har vi tittat på film och spelat alfapet. Ni vet alla vad en fjorros är va :D

Nu ska julen ut!!! Jag är urless på allt vad tomtar, julgranar (barr) och röda kuddar heter!
-Linda

3 kommentarer:

Lena sa...

Fjorros ja, det vet jag! Det är Lindas sätt att fuska sig till poäng genom hittepåord. Tacka vet jag gamla rejäla ord som "hästkuken" (som för övrigt gav rejält med poäng)!
;)

Det var kul att ni kunde komma!!! Jag saknar Moas babbel!

Kram Lena

Carina sa...

Låter härligt! Spännande med LKL 1, vi tror ju inte på en sekund att ni behöver träna en millimeter, det är nog bara att gå ut och köra :-)
Idag har till och med Narni tränat lite tills isklumparna under tassarna satte stopp för klok träning.
Kram på er

Lotta sa...

Det var väl inte Johan som är så väl insatt i hästens anatomi lr har han lärt sig lite "fakta"ord när han och Ville har varit ute och kört?/Lotta