fredag 29 augusti 2008

Dividerande diskuterande funderande

GRATTIS GRATTIS GRATTIS
till Malin & Pesto som fick två nya titlar idag KORAD & SUCH
.

Lainen är alltså både dokumenterat snygg och klyftig. Vilket vi ju i och för sig redan visste. Han är verkligen en superhärlig hund, we like!!!

Idag fick Frisk & Mattsson tummen ur och drog iväg till Mio för att köpa köksbordet vi har funderat på ett tag. Först åkte vi till Mio i Täby men där var personalen så fruktansvärt ointresserade och snorkiga att vi inte hade nån lust att ge dem nån provition så vi drog till Barkarby istället. Efter en lång stunds dividerande, diskuterande, funderande och provsittande kunde vi enas om vilka stolar som skulle följa med hem. Jag fastnade givetvis för en utgående modell med beige-brun tygsits och när säljaren kollade i datorn fanns det precis åtta stolar kvar i Stockholm dock var alla utställningsex. Och ärligt talat hur smart är det med tygstolar när man har småbarn? Näe, så jag fick helt enkelt inse att Johans val var mycket bättre. En ekstol med lädersits, lätt att torka av och dessutom just nu på kampanj så det blev ju också ganska mycket billigare... Nu dröjer det bara två veckor innan vi får hem dem, kul kul. Innan dess ska vi försöka sälja vårt bord, fint ekbord med klaff och antikvitt underrede. Blocket: here we come!


Efter shoppandet stannade jag och dogsen på DTBK för rastning och en stunds Rusaträning. Idag kändes fotgåendet riktigt bra utan stödbelöning, skam den som ger sig :) Därefter fick hon hoppa, och ja visst de första hoppen med boll är det fart på vovvan men hon tycker efter ett gäng språng att det är ju så där roligt och verkar liksom ledsna på träningen. Jag ska alltså inte harva så många repetitioner på raken utan ha full laddning på ett par hopp istället. Kom ihåg kom ihåg!!! avslutade med inkallning och hon rusade på i kalasfart och fick leka med bitstocken som belöning. Kort och koncis träning.

I morgon ska jag jobba extra så nästa träningspass blir på söndag då det står sök på agendan. Efter söket ska jag äntligen få åka och snusa på på Kastorbarna hos Ullheden. Jag och Camilla har haft extrema bekymmer att synka våra almanackor. Men nu så, därmed utlovas bilder på underverken inom kort...

Ett annat ämne som det divideras, diskuteras och funderas kring i det Frisk-Mattssonska huset är huruvida vårt liv ska berikas av en husvagn eller inte. Både jag och Johan inser att det vore helfiffigt att ha ett mobilt litet hus att dra med oss till både semestrar och kanske ffa hundevenmang. Vi var ju i somras inne i Carina & Anders (Narnia) fina husvagn, och både jag och Johan blev väl där på plats lite lätt förälskade i modellen. (Om man nu kan bli förälskad i en husvagn??? Snacka om vuxenpoäng). Hur som helst, nu finns det två dito varianter till salu här i Stockholm till finfint pris, men problemet är att vår bigga bil får inte dra husvagnen om inte vi skaffar oss ett E-körkort först. Vilket känns som ett apjobbigt projekt rent ut sagt, och då är nästa alternativ en ny bil. Men har vi verkligen råd med både bil och husvagn? Och ska vi nu köpa en ny bil tycker jag att vi ska ha en miljöbil så vi kan slippa de där djävla tullarna eftersom jag kommer att pendla in till city så gott som dagligen när jag börjar jobba om två veckor. Jag skulle kunna, impulsiv som jag är, susa iväg imorgon och ta ett banklån och köpa den där husvagnen (bara för att den har ett bra pris) och tvinga min pappa med E-kort att köra hem den. Men sen då, ska vi ha en husvagn ståendes här på gården som vi inte kan nyttja, hur smart är det? Så det kommer nog att bli ännu mer dividerande diskuterande och funderande innan nått större beslut fattas. Trist nog :)

I morgon håller jag tummarna för Lena & Milla och hoppas att de lyckas få till sitt tredje förstapris i elitlydnaden så Milla får titulera sig SLCH!!! Heja heja heja!

Näe nu ska jag krypa ner i soffan en stund innan det är dags att hoppa i säng
Hej svejs

Inga kommentarer: