onsdag 13 augusti 2008

Fint besök

Den här veckan har vi finbesök här hemma. Det är Darts syster Dixi som är här på kollo när Tiina är på mässa i Jönköping. De är inte helt olika syskonen D, båda två vill vara med där det händer roliga saker och båda två är rent tvångsmässiga när det handlar om att knö in sig in under tråååånga utrymmen, ex under sängen, verandan osv...

Dagens träning gick av stapeln på Solna och det var jag, Sussie och Pia som träffades. Rusis träning fokuserades helt på de kommande högre/elitmomenten. Vi började med apportering av tungen, först fick hon ta 2 kilos apporten och det var inga problem och sedan fick hon bekanta sig med 4 kilosen och den var äckelhärlig. Får nog ta det lilla lugna om vi inte ska betinga in en massa oljud på vägen. Men att plocka upp den nära och få gotta gick fint, det var när den var på lite håll som hon tyckte den var lite jobbig...
Därefter fortsatte vi med framåtsändandet, först tempo ut till gruppen vilket gick bra efter att ha rättat till ett felklick jag lyckades med på första skicket. Helt plötsligt fick hon för sig att hon skulle runda en av personerna i gruppen. Men som sagt det fick vi snabbt ordning på och sedan körde vi sakta ut från gruppen. Hon är så duktig, man nästan hör hur hon tänker.
Träningen avslutades med skallträning och jag ville belöna fyra skall i serie eller mer, men madame blev väldans trött så mot slutet av passet fick jag sänka kraven och belöna på två och tre skall, en liten tillbakagång men det som var bättre på dagens pass var att hon var snabbare att komma till skall efter kommandot. Kulig och bra träning!

I morgon åker jag och Moa till Lena och vi blir väl bort till början på nästa vecka. Lena har bokat in träning med Malin & Lilla Blä (Jojo) i morrn kväll, ska bli superkul!

Kom på att jag har ju inte visat några bilder från sommarens läger så här kommer ett axplock:


Rusa i spårskogen

Spexa spårar, observera draget i linan...

Sarco och matte Ing-Britt


Stefan kunde inte hålla armarna ur sin skyddsärm när Terjes lilla supergrönis var i närheten

Det var kul att bitas, tyckte Bravo!


Kogaråsens nyutsedda PR-konsult i sin skogsoutfit a la Victoria Beckham. Dessutom uppenbarade sig konsulten i olika toppar minst två gånger/dag :)

Eva och lilla gulliga Alice var hängivna lydnadsåskådare.
Kolla in tungan

Lollo & Spexa drillas av Stefan, man kan nästan se hur fort Spexis försöker rätta in sig

Vaddå??? Menar du den här brevid mig???

Så ska det ju se ut!

Stilstudie av Spexkryp

Även Malin & Jojo fastnade på bild, här i fin position!

Kolla in Terjes näsa. Fantastiskt rolig bild :D

Otiz med tungapporten

Och avslutningsvis en riktig stilstudie av Otiz kryp som nog var det snyggaste underkrypet jag nånsin sett. Helt grymt BRA!!! Får han nått annat än 10 på sitt kryp är det skandal






Nä, nu ska jag nog ta och hoppa i säng, ska ju upp och packa i morgon. Slänger med ett LYCKA TILL till Dartdottern Eryn "Nelly" som ska på MH på Södra i helgen. Trist nog är jag inte hemma och kan vara där och titta. Dessutom ska Ascas fyra västgötavalpar på MH i Mjölby på lördag, håller givetvis en tumme för dem också

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojj oj oj vilka snitsiga bilder klart GK fr PR-Konsulten =) Jag noterade att du fått med de fåtal sek spexa drog i linan *fniss* SM blir de inte i år har flängt runt som en kutaperta i sommar o mer kommer ..... Men nästa år är ju SM här så då är ni välkommna hit =)
Ja den officiella Kogar SM outfiten är nog i rosa med silver glitter al Beckham *fniss* Ni får ha de så gott ,ses vi på MH:et ??? Du får jätte gärna maila över några bilder på mig o spex fr lägret de är kul o ha !
mail: lolloalb@hotmail.com
Kramizzz Pr-Lollo & Spexa ; )

Anonym sa...

Heijs!
Ninja got EXC todays dogshow from Kouvola. You can find the judging from my blogg.
Summa summarum: Geraldine liked Ninjas type and temperament very much and she thinks that Ninja will have good type puppies. :D Sock are a miss put the quality of Ninja is so high that she will not be penalized of those.
Quite nice!

Best wishes from Finland and many kisses from little kitten Ninja.

Anonym sa...

Hej!
Håller med grymt snyggt kryp!
Är det ok om jag länkar till eran blogg?