söndag 22 juni 2008

Midsommar


Börjar med att GRATULERA Jennie & Patrik till deras nya lilla tös som kom till världen dagen innan midsommarafton!!! Längtar tills jag får snusa på henne, har varit fruktansvärt bebissjuk sista dagarna...

Jaha då var årets kortaste natt avverkad. Vi hamnade i Uppland på våra kompisars landställe och där fick vi oss ett traditionellt midsommarfirande med dans kring stången på hembygdsgården, sill & nubbe och bocciaspel där undertecknad gick vinnande ur striden :D

Hundarna har haft fullt upp med att delta i gudbarnens stundom hårda och intensiva lekar. Men jag passade på att lägga ett spår till Rusis när vi ändå var på ny mark. Spåret var ca 600 meter, 4 apporter och det fick ligga en dryg timme. Hade gjort en blindtarm och en spets, men jag tror hon tyckte det var ganska lättspårat för hon var yvigare än hon varit på länge... Eftersom vi ska vara med i spårgruppen på lägret vecka 29 så MÅSTE hon ha fått några spår innan om det ska kännas meningsfullt att åka. Så nu är planen att hon ska få MINST tre spår i veckan tills vi åker ner. Det innebär att vi hinner med 9-10 spår innan, och det är ju inte särskilt mycket men bättre än inget ;)

Hoppas ni har haft en skön helg! Avslutar med att säga lycka till! till Annelie, jag håller tummarna för att det ska gå bra!!! På återseende...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket Linda! Det är en helt underbar liten hund som har landat här på Öland och jag tror nog att Limbo håller med för han verkar vara rätt nöjd med livet. Än så länge så har det bara varit positivt och jag kan inte se att det skulle bli på något annat vis. Kram Annelie

Kerstin sa...

Vilken underbart gullig midsommarflicka Moa är!!!
Jag kommer upp till er torsdag innan utställnigen.
Kramar Kerstin o Ockra

Anonym sa...

Men jisses vilken gullig midsommartjej! Hoppas att ni får det supermysigt på lägret. Känns lite tomt och trist att inte vara där i år, men jag får trösta mig med resan till vårat hus i Grekland. Kram till er alla!Tessan.