tisdag 10 juni 2008

Bildblogg

Har ju varit nere hos Lena i nästan två veckor och donat med valparna. Har också använt kameran ovanligt flitigt så jag tänkte att ni får själva se vad vi bland annat pysslat med. Kort sagt blommor och lek :D Värmen gjorde att den hundaktivitet som bedrevs var simning simning simning och återigen simning. Rusa är precis lika badglad som sin pappa, hon hoppar och slänger sig från både klippor och bryggor. Men jag ska plocka upp vår lydnadsträning igen nästa vecka, när livet lugnat ner sig lite.
För den här veckan ängnas åt att förbereda för Moas 1-årsdag. Det känns helt obegripligt att det redan har gått ett år sedan hon föddes. Jag minns den dagen som om den vore igår, lukter, känslor, allt, finns här inne väl bevarat... Trodde väl aldrig att jag, som varit fullständigt ointresserad och anti barn skulle bli så upptagen av den upplevelsen. Att föda barn är utan tvekan det häftigaste jag har gjort i mitt liv. Och om det nu inte vore så att de små liven kräver en rätt stor insats av en skulle jag GÄRNA skaffa fler, om inte bara för att få komma tillbaka till den där bubblan vi var i de första veckorna. Den känslan saknar jag! Men just nu finns trots allt inga aktuella planer på nått syskon, Moa räcker gott och väl till för att hålla sina föräldrar sysselsatta.

Nu till bilderna. Först är en bildserie på Rusa och lilla Tindra som inte blir hämtad av sin nya matte förrens nästa vecka, Rusa vill ha en egen valp!!!
" Nu har jag dig!"


"Här fanns ju en finfin kamptrasa, haha!"



"När ska den lossna?"
"Nä, jag får försöka få bort en bit i den här ändan istället..."



"Skulle väl knappast tro det unge!"
"Tindra, valpen från hell"
Båda kämparna har fallit


Och ni som bara är hundintresserade kan skippa resten, för jag har fått blomnojja...










4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar även den nedre blomdelen. Fina kort!
Grattis Moa på 1-års dagen.
Hälsn Åsa & Gant m. flock

Kerstin sa...

Vilka underbara blombilder!!!
Jag börjar min semester på måndag och ev börjar jag med att åka till Stockholm. Vi kanske kan ses då, är nyfiken på huset!
Kramar Kerstin och Ockra

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder!
Å vilken gullig valp ;-)

Anonym sa...

Snygga bilder både vovvar och blomster.
Grönisgullet har hämtat apportbock burit den fem meter för avlämning till matte. Apportbocken var gömd i fyra strumpor. Hehe


Therese med grönisen Azzie från j-la Uddevalla. (",)