söndag 25 maj 2008

Nattarbete

Hmm sitter här på S:t Göran och klockan är mittimittinatten och jag vill egentligen inget hellre än att sova... Men eftersom jag har tackat ja till ett nattpass är det bara att uthärda, jag har just nu svårt att minnas varför jag trivdes med att jobba natt. Visst finns det fördelar, man får ju mer tid till hundarna (och barnet) men det sker ju på min egen bekostnad. Jag är mycket trevligare som dagmänniska, det sliter att vara vaken när kroppen egentligen vill sova. Dessutom tillbringar jag natten med några riktiga orginal, jag har suttit här och fått lyssna på Takidas hitlåt om och om igen i över två timmar!!! HUr länga kan man härda ut?

Jag tänkte egentligen förtälja senaste tidens hundande nu när jag ändå har tid. Men tankarna snurrar en aningens lusigt så här på nattkröken. Jag och Moa var ju hos Lena & Wille fram till i tisdags och hade det mysigt med valparna och en hel del hundträning faktiskt. Bland annat fick Rusis två spår som gick kalasbra, och jag och Lena var också ganska flitiga med lydnadsträningen. I lördags tävlade hon och Milla elitlydnad och vi hoppades på det tredje förstapriset så att Millis ska kunna kalla sig SLCH men det saknades två ynka poäng för att championatet skulle kunna tas. Synd!

I onsdags var jag och Rusa på kurs för Frida Sundberg, en bra dag med lite nya tips. Frida är en supertrevlig och VÄLDIGT ambitiös och engagerad dressör/förare/instruktör.

Idag skulle vi ha tränat sök men då vi bara var tre stycken ändrades planerna och vi körde uppletande och lydnad istället. Uppletandet gick bra och lydnaden superduper. Hon är bäst lilla Fläpplusa, hon är så fantastiskt lättlärd att jag nästan får rysningar. Det handlar bara om att hålla tungan rätt i munnen, för hon lär sig nog att göra fel precis lika fort och jag vill inte hålla på med en massa problemlösningar i onödan. Hellre göra rätt från början :) Har ju dock fått några tjorvmoment i inkallningen och apporteringen. Inkallningen tror jag vi har åtgärdat men apporten tar nog lite tid att få fason på, för den är såååå djäkla mycket värd i Rusas värld. Och jag vill ju inte att den ska ha något värde alls för jag tror att först då kommer hon sluta susa runt med den som en lite galning...

I morgon (eller idag kan jag nog säga eftersom klockan är halv fyra) är det ju mors dag och det ska bli kul att se vad Moa har hittat på till sin mamma *ler* En dag utan bajsblöja kanske, eller ännu bättre, hon kanske får för sig att ta ett steg utan stöd. Det skulle göra mig barnsligt glad konstigt nog. För jag tycker det är konstigt att jag blir så glad över alla framsteg hon gör.

På måndag morgon åker jag Moa och Rusa ner till Brostugan igen för en sista veckas umgänge med valparna innan de flyttar. Förhoppningsvis hinns det med lite träning också. Vi hoppas också att vi får sällskap av Jennie och Noris några dagar innan de små levereras!
Den 7 juni är det Mh för Dart-Hexavalparna från Spinoys och då tänkte vi vara på plats i Mjölby och titta. Snälla Pia har sagt attjag kan få låna hennes torp och sova där över natten så behöver jag inte åka hemifrån i ottan på lördagmorgonen. Och då kanske jag hinner med en liten träning på Mjölby bk på fredagen redan?

Jaja vi får se, nä numåste jag nog gå en liten runda, för min kollega spelar FORTFARANDE Takida...
Tjohej från mej

6 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att jag inte visste att du jobbade. Då hade Jax och jag kommit och skrämt tanterna lite... Vi har iallafall jobbat klart och så snart frukosten är färdigäten så är det sängen som hägrar. DET är det bästa med att jobba natt, det är fullt tillåtet att gå och lägga sig, inga måsten först. Sov gott.
Kram trött Cicci & NS Jax

Anonym sa...

Låter som om du haft en ganska tjatig natt ur musiksynpukt sett;).Hoppas du har det bra nere i Småland!/M

Anonym sa...

Lite avundsjuk att du är och vinkar av valparna. Här har det varit så fullt upp att det har inte funnits tid att åka upp till Brostugan och gosa med dom men jag har fastnat för den lilla gröna tiken rätt rejält.
Tyvärr så blir det inget läger för mig i år, jag ska förklara lite närmare en annan gång. Men jag kommer upp till grillkvällen och stannar kvar till fredagen så kan Limbo och jag vara åskådare under förmiddagen.
Kram Annelie

Anonym sa...

Hej!
Tack för hälsningen i bloggen! Det skulle ju vara jätte-skoj om ni har möjlighet att komma upp! Lilla Trimma är verkligen helmysig,social och helcool tjej! Nu börjar hon känna sig hemma och vi jobbar på "burträningen". Alla burar är pest! Och det talar hon om med besked! Skam den som ger sig..... :)Ha re bra o hälsa till Jennie om du träffar henne!
Kram från Norr!

Anonym sa...

Visst är det kanonväder ute, men en liiiten uppdatering kan du väl bjuda på? :)

Anonym sa...

Ska vara Anna (rackartyg) som skrev ovanstående, fick inte med adressen o vill inte vara "typ" anonym.