söndag 11 maj 2008

Duktiga barnbarn

Idag blir det återigen en GRATTISblogg :)

Men när man har sååå duktiga barnbarn som jag har då måste man ju få skryta lite också, eller hur?! :D

Förra helgens genomkörare i Uddevalla fungerade fint, för idag kunde Carina & Narni (Dartdotter fr. Cousin) kvittera ut sin uppflyttning till högrespår. Härligt härligt!!! Ni som vill läsa om Carinas tävling kan bara klicka på länken här intill --->

Nästa Dartbarn som varit i farten är Spinoys Julius "Julle" som gjorde sitt Mh idag, hans resultat finns att läsa på Spinoys hemsida... Men jag kan avslöja så mycket som att han var tillgänlig, skottfast och gillade att leka :D

Och så har Pär & Newton (Kastorson fr. Newstory) gjort sin bruksdebut idag. Och med deras vana trogen gick det alldeles lysande! Uppflyttning till lägre med typ 266 poäng!

Ni förstår att jag skryter lite va, hahaha

Annars har vår vecka sedan förra inlägget här i bloggen varit ganska lugn. Vi har hunnit med att snusa på Magdas pyttelilla Tim. Tänk att man glömmer så fort att de är så där små, och då hade Tim dessutom lagt på sig nästan 1 kg från det att han föddes...

Vi har tränat lite också, och just nu ligger fokuset på att få ordning på vår inkallning. För jag har schabblat och belönat för stereotypt, så om inte Rusis matte sliter fram en trasa på ett visst avstånd så tror Fläppo att hon har gjort nått knasigt och stannar. Och så kan vi ju inte ha det! Igår hann vi med ett sökpass innan vi skulle på Ellas 1-årskalas... Träningen gick bra, men jag läääängtar tills hon är lite mer färdig, och det kommer ju att dröja med tanke på hur liten träningsdos den här blivande lilla stjärnan får :)

Imorgon ska Kastor på dejt med Candy, rapport kommer...

En liten Moa-uppdatering kanske också är på sin plats. Hon blir 11 månader nu i veckan och hon är vanligtvis en väldigt gullig och snäll liten (ja, liten och liten, drygt 11 kg) unge. Men hon har börjat visa humör den lilla rackarn, idag fick hon för första gången i sitt lilla liv äta en sån där liten pinnglass, och SHIT det var nog det godaste hon smakat nånsin, för när hennes mamma skulle hjälpa till att skala av lite papper fick hon världens djäkla raseriutbrott, hon sparkade och tjöt som en lite galning. Min bror och svägerska som bevittnade utbrottet såg helt förundrade ut, vart tusan kom det där humöret ifrån???
Hon ställer sig upp mot allt hon kommer åt, men än så länge behöver hon stöd för att stå, så det dröjer nog ett tag innan den här lilla damen tänker förflytta sig på något annat sätt än att krypa...

Nä nu ska jag göra slut på den här dagen som började med att jag försov mig när jag skulle iväg och jobba... Fyyy, vilken skitstart på dagen, jag skulle åka hemifrån 6.15 för att hinna parkera vid kvart i, och upp och byta om innan klockan 7. Men fröken Frisk slog upp sina gluggar 6.20... GAH!!!! Men jag parkerade utanför S:t Göran 6.49, så resan som i normala fall tar drygt 30-35 minuter gick nu på 23, och det betydde att jag la 6(!) minuter på min morgonfiffning. Det är ju tur att sjuksköterskor inte har nån vidare dresscode...

Hej svejs
Linda

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag kan se framför mig hur arg Moa blir när du försöker hjälpa henne med glassen. Inte för att jag sett något humör förut utan just för att glass är så himmmla gott!!
Ha dé
Kerstin

Kerstin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kerstin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

GRATTIS till alla avkomlingarnas fina resultat! :-) Härligt, härligt... minst sagt. ;-)

Men yäck för att försova sig, finns nog banne mig inte något värre sätt att vakna på. Man spenderar ofta hela dagen med en jagad känsla och ska "komma ikapp något onämnbart"... :-/

Ha det gott, hälsningar från mellannorrland!

Anonym sa...

He he he (fnissar förläget), jag måste ha glömt den lilla detaljen i vittringsmodellen att förarpinnen inte skulle vara med!!
Rätt självklart så här i backspegeln, kanske... Skall jag avbryta henne innan hon plockar nån pinne? Hon äter nämligen inte upp alla godisarna, utan plockar och grejjar med pinnarna emellan...?
Kram Carina