tisdag 6 maj 2008

6 maj

Ojojoj nu var det så där länge sedan jag skrev nått igen... Fyyy på mig!
Vad har hänt sen sist då? Jag har varit nere hos Lena en vända och gullat med valpisarna som växer och frodas. Vi hann även med lite träning jag, Lena, Kerstin och deras träningskompisar Malin och Pia. Malin har ju Dartdottern Jojo.

Just det Rusa fick ett långt spår för första gången i sitt lilla liv, hon fixade det bra om man bortser från de två första apporterna som hon missade. Men spårmässigt skötte hon sig fint. Spåret hade Lena lagt och det var kanske 800 meter långt ochdet fick ligga en timme.

Jag kom hem från Småland förra måndagen och i torsdags var det dags för mig och Anna att åka till Uddevalla och vara instruktörer för ett gäng från Tjörns bk och några från kennel Axeva. Jag hade i onsdags ingen lust för fem öre att åka av flera orsaker, bland annat hade P-kullen korning i Mjölby i lördags och Kastor skulle få tjejbesök från Dalarna. Men jag hade en superrolig helg och superglad att jag fick vara där, det var ett kanonhärligt gäng med duktiga hundar och duktiga mattar. Vi träffades på torsdagskvällen för gemensam middag och genomgång i grupperna, och på fredagen drog träningen igång på morgonen. Det var träning fredag-söndag från det att frukosten var nedsvald till att middagen skulle intas. I söndags var vi klara till sen lunch kl 14.
Och det här var första gången som båda jag och Anna var borta från våra småtjejer så länge och konstigt nog kändes det helt lugnt hela tiden. Rusa och Isse har kanske inte haft världens roligaste dagar med mycket tid i bilen, men det är nyttigt för fläppis att inte alltid ha sin farsa och brorsa i hasorna.

Jag hade tio ekipage i min grupp och jag tror att Anna hade ungefär lika många i sin. Jag hade turen att få de två duktiga Dartbarnen Kogaråsens Oska & Eva och Cousins Narnia & Carina i min grupp, och det var jättekul att få se dem i träning på lite närmare håll.
Vi hann med lydnad och några spår, och även om tiden per ekipage inte blev så lång så kändes det ändå som om vi hann med en hel del. Hur som helst, superroligt var det. En riktig energikick för min egen hundträning.
Tack till alla (i djävla :)Uddevalla) att vi fick komma!!!

Kastors tjejbesök då, ja matte Lilly trodde att det skulle vara dags för parning i lördags men det visar sig att tiken avbröt sitt löp, så de kom inte. Nu får vi bara vänta och se om hon tänker sätta igång igen inom kort. Det händer ju att en del tikar kan göra så. Faxe har haft en tik hemma för parning som hade slutat löpa och kom igång igen efter en knapp månad. Men både Lilly och jag tyckte det kändes både snopet och trist. Den enda som kanske tyckte det var skönt var nog Johan som skulle fått rodda parning på egen hand för första gången :)

Men Kastor behöver inte däppa så länge för nästa vecka är det dags för en ny date med Camilla Bergs Candy, mer info om den kullen finns på Ullhedens hemsida.

Och korningen i Mjölby som jag missade hade gått bra, GRATTIS!!! till Pesto som fick ihop 460 poäng, "lille" Pax 497, och "Gullan" Polka 415. Trist nog strulade vår videokamera som var med för att dokumentera så Pax kom inte med.

Avslutar med utropa GRATTIS!!!! till Pia & Krutov som numer är ett ELITSKYDDS-EKIPAGE! Shit vad häftigt :) Om jag inte höll på att fjanta hundträning med en liten larvig tervtik skulle jag gärna vilja testa på skyddet, det verkar vara en fantastiskt rolig gren!
STORT GRATTIS till Dartbarnen Occam och Reko som förra helgen också tävlade. Occam & Lelle blev uppflyttade till högrespår och Reko & Alex till lydnadsklass III! Härligt, det är kul att vara farmor:)
Vi gratulerar även Darts uppfödare Lena som både har fyllt jämnt och blivit uppflyttad till högrespår med sin Kleo!

That's all for now...
Linda

4 kommentarer:

Carina sa...

Tack för senast! Vi lever fortfarande på ångorna vi! Sicken helg! Kanonbra tips och bra med uppstyrning av blixtsläppen, det känns som en stor pusselbit har fallit på plats i morr-gläfs träsket ;-))
Och tur med vädret hade vi ju oxå...
Om du vill kika på lite bilder så har det börjat trilla in lite sånt på Teamets blogg (klicka på länken på min bloggsida så kommer du dit). Vi hörs på lördag!
Kram // C & N

Kerstin sa...

Ja, det där med filmkameran var ett skit kan man säga. När vi väl fick igång eländet så orkade inte batterierna hela vägen. Men så går det när man inte själv är med-:)
Kramar Kerstin

Yvonne o Vilja sa...

Hej Linda!
Hittade din blogg via Carinas hemsida...
Ville bara tacka så hemskt mycket för i helgen. Verkligen jätteroligt med kanonbra tips och trix. Du är en härlig människa med konsten att trycka på rätt knappar!
Hoppas vi ses igen!
Ha dé!
Yvonne och Rottisgullet
www.vilja.dinstudio.se

Yvonne o Vilja sa...

Absolut!
En sån nytändning efter inblick i din hjärna och ett sånt upplägg blev det super! Tack igen!

Förstår att det är skönt på verandan... Helt underbart ute!
Nu ska jag iväg och äta glass... (min 4:e idag..) :D

Sköt om er!