lördag 12 juli 2008

Skrytblogg :)

Dart - Dixi - Sara - Dennis

I onsdags var det dags för Newstorys kennelträff och NewstoryCup uppe i Jägarhyddan. Jag och Tiina samåkte och när vi kom upp var Cupen i full gång. Det skulle till sist visa sig att vi missade Cupvinnarens framträdande... Men hursom helst var vi i alla fall fyra stycken med hundar från D-kullen på plats, jag & Dart, Micke & Dennis, Tiina & Dixi (Drama) och Thomas & Sara (Dajm), och vi skulle få en egen veteranCup i stora Cupen.

Hur gick det då? Jo Puffe skötte sig fantastiskt! Vi fick hör och häpna ihop certpoäng på 231 poäng, inte illa fiset för en 12,5 årig gammal hund, och med det resultatet vann vi veteranCupen, elitklassen och blev placerade tvåa i årets upplaga av NewstoryCup. Totalvinnare blev Linda & Kiwi som tävlade högre och trea blev Minna & Kastor-Kiwidottern Ninja som tävlade appellklass. GRATTIS GRATTIS!!!

Men jag måste säga att jag tycker det är häftigt med de här gamla vovvarna, alla tävlandes i elitklass och alla fyra var otroligt taggade och glada att få stå i centrum en stund. Dixi och Dennis glömde bort att de skulle ligga kvar inför inkallningen och Thomas avstod krypet med Sara så där hämtade vi in en del poäng, för allt handlar ju om att vinna, eller hur!!! *ler*


Tänk vilken vovve jag har, han är grym! Tack Lena för världens bästa hund (även om han har konkurrens om den platsen här hemma av sina hemmvarande ungar Kastor & Rusa)

Och jag är faktiskt glad att vi inte vann allt för då hade vi åkt på att arrangera nästa års tävling, så en än gång grattis Linda :)!

Imorgon bitti är det korning och sen drar vi söderut för att först gå på Lasse Winnerbäcks konsert i Gamleby. Jag och Johan har lyssnat igenom spellistan nu ikväll så vi är uppladdade för kalaskväll! Sen på söndag drar lägret igång, och därmed kommer det nog dröja en stund tills jag bloggar igen, men dator och 3G-pucken är med i bagaget så jag har ivarje fall tillgång till nätet...

Hej svejs
Linda, som säger TACK till Dennis matte Camilla för bilderna som pryder dagens blogg!

Vi i D-kullen som var på plats på 2008 års kennelträff.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en jätte trevlig kväll, underbart att se Dartan på plan ;)
Hoppas ni har ett kanon läger.
Kiwi hälsar till sin man och är sååå stolt över deras bebisar :)
Kramar från norrland.

Anonym sa...

Hallo! Hoppas ni har det riktigt bra på lägret! Här verkar det som om vi är lediga vecka 30... Vi tänkte styra kosan söderöver mot Varberg/Falkenberg, onsdag-söndag vecka 30. Vi kan väl höras om vart ni befinner er då? Vet inte ännu vart vi är vecka 31, jag måste jobba måndag-tisdag, men lillahuset här är ledigt från fredag v 30... Vi hörs på telefon!
Kram
Carina & Narni

Anonym sa...

Härliga bilder! Grattis till dig o Dartan! :)Kul att han är så pigg för sin ålder. Trimma har träffat Trixa på El Jo Mi's lägret o dom hade jätte-skoj. :D Det var inte mindre än tre Kogar hundar där! Silas var ju oxå med och han gjorde ett jätte-fint MH! :)