lördag 9 februari 2008

Grattis och sök som blev spår

Idag är det ett år sedan Spinoys Hexa & Dartan fick en fin kull hos Spinoys! Grattis allihop! Hoppas ni fått nått smaskigt och nått kuligt.

Därmed är alla Dartbarnen över ett år, de tre yngsta kullarna är ju ganska jämngamla. Kogaråsens R-kull, RedGoblins E-kull och Spinoys J-kull skiljer det ju bara drygt 2 månader mellan. Så nu är det en spänd väntan på alla röntgenresultat som väntas trilla in här under våren. Jag har tänkt att Rusa ska röntgas i början av mars. Sedan är det ju också dags för Mh, Spinoysvalparna har sitt test i Mjölby i maj och Rusis med bröder ska ju också iväg under samma månad. Vet än så länge inget om Redgoblinarna, men det kommer nog info om dem också...

Idag skulle vi ju ha tränat sök, men eftersom vi bara var tre ändrades planerna för Rusis del. Jag vill att hennes sökträning ska lyckas nu i början och när man bara är tre så får man kompromissa för mycket. Så hon fick sig ett spår som Malin la istället. Hon har bra intensitet men spårkondisen är inte den bästa, så emellanåt tar hon tankepauser och antingen stannar hon, glor på annat och glider iväg åt fel håll, men när hon spårar koncentrerat så spårar hon kalasbra. Min ambition med ett spår i veckan har det ju inte gått nått vidare med, men jag ska försöka skärpa mig när flyttbestyren är avklarade.

Efter spåret körde vi också igenom lite lydnad, och det gick bra, hon är igång på de flesta momenten men än så länge är det inlärning vi ägnar oss åt så ingenting är klart. Men jag tycker det känns lovande, trots att hon är en liten virrpanna kan hon samla ihop sig och koncentrera sig på sina uppgifter. Hon blir dock trött ganska fort och vill jag få utt nått vettigt av vår träning får jag inte harva på för långa stunder i stöten. Idag körde vi fotgåendet, stå, sitt och ligg under gång, framåtsändande (som känns jättebra på det här stadiet vi är just nu :D) och kryp. När vi kom till krypet var hon rätt trött i kolan så vi bröt för hon hängde inte alls med. Men sist jag tränade det gick det jättebra, så jag får bara komma ihåg att jag ska köra det när hon är fräsch i knoppen.

Over and out
L

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Eros hade A/B på höfterna & Ua fram. Elvah har Ögon Ua & övriga resultatet väntar vi på.

5st av E-kullen ska göra sitt MH i maj här uppe, resterande två ska göra på Stockholmssödra någonstans runt maj/juni. Vi hör av oss när mer resultat rullar in. Kramisar från oss alla.

Anonym sa...

Vimmerby blir det för spinoysbarnen antingen slutet av Maj eller första helgen i Juni. Det blev nog en missuppfattning när vi talades vid:)
Ha det så bra
kram Bettan

Kerstin sa...

Påminn påminn!!
Jag det var ju en tanke att ta ledigt för att hinna med att påminna dig! Fast som jobbsituationen är nu kan jag inte ta ledigt på kanske en bra bit framåt. Pest.
Kram Kerstin

Anonym sa...

Hej på dej!
Skönt att höra att ni håller igång ;-))

Jag skulle behöva en liten presentation av dej inför lägret 1 maj... Vet att du har bytt mail, men har 3 gamla adresser... Kan du inte maila mej?
Kram
Carina & Narni parni
carina@utang.se

Anonym sa...

Vill skicka en stor kram och puss till min man Kastor på alla hjärtan's dag ;)