fredag 8 februari 2008

Såld!

Jaaaaaa! puh! pjuh! tjoho!
Igår skrev vi kontrakt med paret som ska köpa vår lägenhet. Det har innan dess varit en dryg vecka fylld av ångest, spänning, förväntan. Först nervositet för om det skulle komma nån på visningen och när det faktiskt visade sig komma lite folk, kom frågan skulle det bli nån budgivning. Och när budgivningen drog igång blev vi sms-beroende då buden kom på sms. Vilken trigger, jag släppte allt jag hade i händerna när telefonen plingade. Otroligt spännande, för man undrar ju hela tiden hur mycket prislappen skulle gå upp... Och vi kan inte vara annat än toknöjda för vi fick upp priset med 300 000 kronor. Fattar ni vad mycket pengar??!
Det som dessutom var kul var ju att jag och Jennie med barn var nere hos Lena & Wille eftersom Orca skulle paras, återkommer till det, och Jennie & Patrik hade också visning i söndags och de fick igång sin budgivning 1 dryg timme innan vår kom igång. Så där satt vi som på nålar och bara väntade på att buden skulle trilla in. Det gick kanonbra även för dem och de fick upp sitt pris med 150 000.

Nu ser vi fram emot nästa veckas flytt, så den här helgen vet vi ju vad vi ska göra i varje fall. PACKA! Jag och Rusis tänkte dock smita ifrån ett par timmar i morgon för veckans sökträning...

Nu till Orca-borca. I lördags knölade jag, Moa och Rusa in oss i vår bil tillsammans med Jennie, Nora och Orca och diverse packning och två barnvagnar. Skönt med stor bil kan jag säga! I söndags åkte vi vidare ner till Alstermo för att träffa Lotus med familj. Det blev ingen parning där så vi fick låna med oss Lotus hem till Lena. Första parningen var ett faktum i princip på en gång vi kom hem. De hängde ordentligt och så kunde vi pusta ut den nervositeten. De parades sig också på måndagen med en ordentlig hängning, sen hade Orca ledsnat på det här med porr, så det var de två parningar som blev. Nu ser vi framåt och hoppas att hon är dräktig och får en stor kull med gulliga ulliga valpar framåt vårkanten!

Avslutar med ett rungande GRATTIS till Dartvalpen Spinoys Julius "Julle" & matte Eva som redan fått ihop till sin första titel. Tre raka förstapris i lydnadsklass I och Julle heter nu LpI Julle! Grattis grattis från en mallig pappa med familj

//Linda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till att ni fått sålt er lägenhet,härligt!!!
Vi svänger förbi i det nya huset när vi kommer ner jag och Kiwan, ev är Nio oxå med.
Kram från mig, fru och son.

Anonym sa...

Grattis till sålda lägenheten, nu kan ni pusta ut och koncentrera er på flytten!

Bettan