söndag 27 januari 2008

Sök spår och Grattis!

Den här veckan har präglats av lägenhetsfiffande på högsta nivå. I onsdags var fotografen här och tog bilder och i torsdags dök annonsen upp på hemnet. Nästa helg är det visning, och vi kan bara stäääääda som galningar och dansa nån form av lyckodans kanske för att hoppas att det kommer många och tittar och som vill ha vår fiiiinafina lägenhet. Jag själv älskar ju den, och jag trivs så fantastiskt bra här. Både i området och i lägenheten, den är liksom min :)

Ni som är nyfikna på att se hur vi har det kan klicka här. Kan villigt erkänna att riktigt så här städat brukar vi inte ha det. Men nu när det är så undanplockat är det mycket lättare att hålla ordning. Så det är kanske en tanke att ta med sig till huset, att ha så lite prylar som möjligt. För att ni ska få en referens på den normala röran kan jag bara meddela att vi har kört iväg ca 18 flyttkartonger...

Nog om detta, nu till min hundträning. Igår tränade Rusis sök igen, och jag har väl egentligen inte så mycket att orda om det. Det gick kalasbra, nu verkar det som om hon fattar att hon ska gå framåt när hon markerat. Så jag fortsätter på inslaget spår och harvar på. Nästa träning ska figgarna ut på fullt djup är tanken.

Idag fick hela vår lilla hundflock varsit spår. Jag lade Rusas och Johan både lade och gick Dart och Kastors spår. Rusas spår var väl ca 450 m och hade 7 vinklar och två föremål, det första föremålet kom efter 75 m ungefär och första vinkeln efter 15 m. Hon hade världens driv och spårade bra, snurrade i en av de sista vinklarna men alla de andra tog hon utan några som helst bekymmer. Hon är duktig lilla FläppRusis. Enligt Johan så spårade Dartan bra, hade dock problem att spåra uppe på den grusväg som Johan varit ute och vinglat på, men med lite hjälp löste han det och kom runt. Kastor var lite disträ och satte sig och sket i början av spåret (förmodligen för att han var orastad) men kom sedan igång och spårade på bra tills även han kom upp på grusvägen och fick problem. Men enligt hundföraren så chabblade Lasse mer än pappsen så hans chans att få ta sig till sin matburk blev där förverkad och han blev avselad och fick gå till bilen...

Alla tre hundarna fick sin klor klippta och sin pälsar borstade och hundaktiviteterna för dagen avslutades med en promenad i solskenet. Vi åkte därefter till Rosenterrassen vid Millesgården och fikade kanongott.

Fick ett SMS häromdagen från Camilla (ullhedens) och hon trodde nog att Candy var dräktig så nu väntar vi förhoppningsvis på små Kastorbebbar i slutet av februari.

Dagens blogg avslutas med ett stort Grattis till Eva & Dartsonen Spinoys Julius "Julle" som tävlat 1:an två helger på raken och fått två fina förstapris. Julle fyller ett år om två veckor, så han är bara en liten kille än så länge så detta bådar ju gott inför framtiden. Heja heja ropar vi!

//Linda

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken fin lägenhet tänkte jag direkt. Jag skulle absolut tänka mej att slå till. Man skulle ju kunna tro att det var bilder till tidningen Hus och Hem eller nåt. Tänk om man kunde ha det så där väldtädat........men jag är INTE någon städgalning. Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete som jag brukar säga.
Kramar Kerstin

Anonym sa...

Snygg presentation av lägenheten. Hoppas många hittar annonsen o bilderna så kommer det nog en hel hög på visningen ska ni se!
Kul med fler Kastorbäbbar:)

Anonym sa...

Om jag hade pengar... Lägenheten är ju ljuvlig. Och vilket läge, så nära Hagaparken. Där trivs jag och taxfröken. Hoppas att ni får bra betalt.