fredag 18 januari 2008

Bilderna




Lilla gulliga FläppRusis som fick väääldigt lysgula gluggar i motljuset

Dartan, som faktiskt nästan alltid gör sig bra på bild. Han
är lika pigg som vanligt och fnyser åt sitt pensionärsliv

Mindre lyckad gruppbild, men man ser ivarje fall hur hela vår hundflock ser ut


Bilderna på Moa var de enda som jag faktiskt blev riktigt nöjd med. Hon är nu sju månader gammal och fick sin första tand den 15:e. Hon har nu kommit upp i den respektabla vikten på 9,8 kg och är 72 cm lång. Och jag kan säga att det känns att man släpar på en liten tungviktare. Hon sitter själv sedan 1,5 månad tillbaka och tar sig runt här hemma genom att rulla, hasa, åla. Men än så länge räcker inte armstyrkan till att krypa, men som alla andra rutinerade mammor säger så är jag glad så länge det inte går så fort med förflyttningen :))


Lika glad som vanligt, den skarpsynta kan kanske skåda tanden i nederkäken :)


På återseende, Linda

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Pappa & Farmor!
Här uppe är det trist som attans. Glashalt överallt så det har inte blivit nån träning....tror du måste ta ett snack med matte ;)
Vi triva bra på landet, mkt att se och försöka jaga men snöret tar fast....hmmm....men kanske till sommaren, hört att det finns rådjur här. Mums!!!
Ha en bra helg, själv jobbar matte natt så vi ska på dagis.
Stor kram från oss alla

Anonym sa...

Tja Rusa!
Jag hakar den kursen också - 5000 kvm, verkar ju ASKUL!!!
Har du månne också blitt utbildad av den där Pesto??
Skall ut på tomten nu igen - gäller ju att ligga i hårdträning nu om jag skall orka assistera dig på din jättetomt!

Anonym sa...

Vilka härliga Moabilder! Vad hon växer!

Kerstin sa...

Det verkar som om det blir full kurs till grävutbildningen ha ha.
Vad Moa växer och ja jag ser tanden.
Vi ses snart.
Kram Kerstin

Julle sa...

Hej hej, Tack så väldigt mycket för gratulationen på spinoys sida.
Hälsningar Eva & Julius
http://lillevas.bloggagratis.se