söndag 13 januari 2008

Panik och kurs

Vi trodde kanske både naivt och godtroget att vi hade en köpare till lägenheten, så vi lutade oss tillbaka och njöt av att det gick så lätt och att vi skulle slippa allt krångel med mäklare, homestyleing, fotografering, visningar, budgivning, oro - kommer nån på visningen... - tänk om vi inte blir av med lägenheten... - måste vi gå ner i pris......
Men i fredags kom örfilen, nope vi vill inte ha den fick vi höra. SHIT!!!!

Frisk och Mattsson fick eld i häcken och fyllde samma kväll nio flyttkartonger och på lördagen kördes bokhyllan och lådorna till mina föräldrar för tillfällig förvaring. I morgon ska olika mäklare kontaktas och förhoppningsvis kan vi få ut lägenheten på annons den här veckan och visning snarast möjligt... Innan fotgrafering och visningar måste hemmet dock saneras och piffas. Och är vi den piffiga sorten? Njae, inte direkt va. Men nu får vi göra vårt bästa och vi kan bara be för att det här kan gå fort så vi slipper betala dubbla boenden under så kort tid som möjligt. Annars blir det ett väldans magert liv i fina huset framöver.

Idag har jag varit och haft kurs för ett kanontrevligt gäng från Bagis. Åsa med Kogaråsens Polka var den som dragit ihop detta. Vi började morgonen med att jag hjälpte dem med lydnad i ett ridhus nånstans i Sorundatrakten. De hade jättetrevliga hundar men självklart är jag raspatriot så Polka var ju den gulligaste av dem :D
De andra tre hade olika hundar, där var en schäfertik jämngammal med Rusis, en 11 månaders rottispojk och två boxrar en på 7 år och en liten plutt på 5 månader. Den lilla boxerkillen var kanonhärlig!

När lydnaden var avklarad åkte vi ut i skogen för uppletandeträning. Och även här var de duktiga. Hela gänget gjorde jättebra ifrån sig. Kul!
Rusabus fick hänga med för att agera förevisningshund, för det händer att jag helt tappar orden och kan inte förklara hur jag menar och då är det lättare att visa. Så hon fick visa ett par övningar på lydnadsplanen och så fick hon avsluta dagen med ett uppletande.

Åsa hade fixat fika med suveränt goda hembakade kakor och supergoda lunchmackor - hemgjord potatissallad och rostbiff i pitabröd. Så jag hade en jättetrevlig dag, men puckot Frisk åkte hemifrån på morgonen och glömde sin jacka hemma. Hur i hela fridens kan man ens gå utanför dörren i januari i bara fleecetröja??? I ridhuset var det inga problem, men jag blev kall i skogen. Jag frös så jag nästan hoppade i bilen på vägen hem, och det tog ett par timmar med varmt fotbad, het dusch och strumpor på fötterna under duntäcke innan jag kände mig varm igen. Men som min mamma sa: Är huvudet dumt får kroppen lida...

Så nu väntar alltså en vecka med hemfixeri, tjohoo!
På återseende

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja herre gud vilket strul det blev för er!
Hoppas att se dig på lördag i alla fall:-) Rusa vill hur som helst träna litet sök!*s*

/ Pia

Unknown sa...

Jisses, hade aldrig överlevt utan utan jacka! Hoppas det går bra med lgh! det är ju sånt man vill bara skall ordna sig på en gång...