torsdag 9 oktober 2008

Tränat

I morse fanns den där, motivationen. Vaknade och kände att jag vill åka iväg och träna lydnad, så jag duschade slängde i mig lite fil och stack iväg. Så när klockan 09.05 körde jag in på DTBK's parkering. Trodde i min enfald att jag skulle vara själv där men inte då, började med en liten rastningsrunda så att Rusis skulle få klara av sina primära behov. När jag sen kom ner på planen hade den andra morgonpigga personen gett sig i väg, skönt!

Börjar med att säga OJ vad rolig hon är min lilla hund, påminn mig gärna om det om jag nån gång skulle få för mig att gnälla på henne.
Vi började med ut/hoppolek-träning och vi fick till några riktigt snygga ställanden, men hon är väldigt sugen på saken som ligger bakom henne så jag får köra in henne hela vägen till mig de flesta gångerna.
Därefter gick vi på saktagåendet och idag gick det liiiite för fort för att vara perfekt, men om vi nöter på ett par pass kommer hon nog sansa sig, avslutade framåtsändandeträningen med två utskick och hon hade bra fart och riktning.
Krypet, riktigt bra men hon slarvade med tekniken ett par gånger, påminde henne då att så där kryper du inte och då gör hon rätt men frågan är vad hon egentligen lär sig?!
Skallet, nu har hon superbra serier men hon hoppar som en liten gutaperkaboll, Tränade på att hon skulle sitta framför migoch då håller hon intensiteten uppe men det är svårt att vara stilla. Inne vid min sida sitter hon bra men intensiteten sjunker...
Hoppet, nu är 85 cm längre några bekymmer att komma över men jag vill ha henne lite längre ut, fila fila
Läggande, körde både från stående (vilket hon gör kanon) och från galopp vilket är svårt ocha jag har nog varit för snabb att belöna för hon går inte hela vägen ner, skärpning matte!!!

Vid 10.00 var jag färdig och då hade Johan, Moa och grabbarna dykt upp så vi hann med en skön promenad i skogen och höstsolen innan det var dags för mig att kliva in på jobbet.

Är ledig imorgon och just nu känns det som om vi kommer att träna i morgon igen :) Funderar på att starta nån 1:a under hösten/vintern för att ha något att sikta på, känns hopplöst långt till april :(

Vill bara avsluta med att säga till Lena: DU ÄR BÄST!!! Det vet du, och idioter finns det överallt, så är det bara. //Linda

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad skoj - en etta! Halloween cup snart:) :)

Anonym sa...

Ut hopp o lek-träning?? Va e de? Blir jätte-inspirerad av att läsa om ert träningspass! :) Kanske jag oxå börjar få tillbaka suget på lydnad snart efter Trimma o Terras "spår-semester"! ;)
Kram från Norr!

Anonym sa...

Tack för grattiset i gästboken! Lite komiskt att det blev nio valpar efter Nio :-D Det är bara att hoppas att de blir lika vackra och trevliga som sina förfäder.
Hälsningar från oss i norr

Anonym sa...

Hallå där, hur är läget? Bra hoppas jag!Litet tunnt med bloggrapporter tycker jag;)

Yvonne o Vilja sa...

Ut hopp och lekträning = PTCCCCCCCCCCCHHHHHHHHTT
hehe