torsdag 30 oktober 2008

Kurs

I morgon åker jag och den understimulerade lilla tervtiken på kurs tillsammans med Tiina & Jilla. Det ska bli jättekul och det känns som om vi faktiskt behöver göra nått roligt just nu. Har inte tränat nånting överhuvudtaget sedan förra veckan då Rusis fick några spår och lite lydnadsträning.

Annars är det bara mitt jobb/dvs patienter som snurrar i huvudet just, och som om det inte vore nog är mååånga av mina kollegor sjuka så vi som är kvar måste täcka sjukluckor vilket innebär att vi är underbemannade på i princip alla pass. Blä! Ska faktiskt ta en diskussion med min chef och fråga om det ska vara så, för då undrar jag varför jag ska sitta och åka längre än nödvändigt och dessutom tulla varje dag när jag har två sjukhus som ligger närmare??? När man bara har jobbat en och en halv månad borde energin vara större...

Johan, Moa och grabbarna ska ha halloweenhelg och gå på höstmarknad och annat mysimys :D Som tur var hann vi med en famljedag igår när jag var ledig, för jag har ingen obokad helgdag innan helgen innan jul. Och den helgen vet man ju vad man brukar pyssla med...
Igår började vi med långpromenad på Lidingö och sedan åt vi lunch på det urmysiga fiket "Tindra loves coffee" därefter var vi in till stan en sväng för Johan skulle förbi sitt jobb med några papper. Eftermiddagen ägnades åt shopping i Stinsen, besök hos min farmor som låg på Danderyd och middag hos mamma o pappa. En heldag kan man minst sagt säga. På promenaden mötte vi en supercool gubbe med sin lilla yorkshiretik Milla. För lilla (!) Milla vill abslout hälsa på våra hundar och enligt gubben var alla hundar snälla med henne för hon pratade hundspårk så vettigt. Det var i och för sig mina hundar också men jag skulle nog vara mer rädd om lilla 3kg's jycke...

Nä nu måste jag packa innan ögonen går i kors...
Hej svejs

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dej!

Det verkar som att du har fullt upp du med, din stackare :-))

Men va kul med kurs!!! Ha det så himla bra!

Ses snart // Carina & Narni

Anonym sa...

HOPPAS NI FÅR EN KANON HÄRLIG HALLOWEEN HELG
KRAMAR FRÅN NIO MED FAMILJ

Anonym sa...

Men vad är det för kurs då...?? *Nyfiken*.

Kerstin sa...

Det där med att jobba häcken av sig vet jag precis vad det är. Det är inte kul när man känner sig utarbetad efter 1,5 månad. Det måste vara nåt fel på hela samhället när det är så på så många arbetsplatser.
Du får flera bamsekramar för att inte tappa orken.
Kerstin och Ockra

Anonym sa...

Va kul med kurs ,vi blev lite nyfikna på vad de är för kurs ??=)
Uch ja de är strängt när man måste jobba mer än man ska för de man ska brukar räcka lixom.
Massa kramar fr oss !
Kram Louise & Spexa bus

Anonym sa...

Va kul med kurs ,vi blev lite nyfikna på vad de är för kurs ??=)
Uch ja de är strängt när man måste jobba mer än man ska för de man ska brukar räcka lixom.
Massa kramar fr oss !
Kram Louise & Spexa bus