onsdag 24 juni 2009

Skön sommar!

Sen sist har vi firat midsommar och i år var vi hemma på vår veranda tillsammans med våra gulliga glada vänner! Vi är supernöjda och tycker att vi hade en jättetrevlig helg, alla hjälptes åt och vi åt mängder med god mat.

Nu stundar semestern, jag har två nattpass kvar innan det är dags att lägga sjukhuskläderna på hyllan i sex veckor :D Mentalt har jag nog redan checkat ut men jag ska se till att fysiskt infinna mig på jobbet både torsdag och fredag kväll... Redan på söndag morgon åker jag och Rusa iväg på skyddsläger till Tånga hed, vi ska träna och umgås med hundfolk fram till torsdagen och därefter väntar en skön semestervecka i Danmark tillsammans med Lena & Wille.

Rusis ska passas av storasyster Narni och gulliga Carina med familj på Tjörn och Kastor åker med Malin & Pesto till Gotland. Tror inte att det kommer att gå ngn nöd på nån av dem :D Efter avslutad Danmarksvistelse drar det ihop sig till Mh för Kogaråsens T-kull och sedan Kogarlägret vecka 29. Hmmm det verkar som om vi har fullt upp, vi har dessutom tänkt hinna med en tur upp till Jämtland igen... Första helgen i augusti är det dags för Rusa och hennes bröder att visa upp sig på Mjölbys korningsbana tillsammans med Dartbarnen ur Spinoyskullen, det ska bli fantastiskt roligt!

Har fått lite rapporter från Kastors lilla Chili i Norge och vi håller tummarna för att hon är dräktig! Dessutom vankas det snart fler små Dartbarnbarn hos Belgarhuset eftersom Kogaråsens Otiz ska få träffa deras Giah som har börjat löpa :D

Jag har börjat kika lite på augustitävlingar och tror att jag ska anmäla till i varje fall ett par av dem som är inom rimligt avstånd. Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra med SBM (SvensktBelgarMästerskap) som går av stapeln dagen före korningen. Är det smart att Rusa ska genomföra sitt första elitspår och dagen efter gå ut på ett MT och vara pigg och fräsch i kolan? Hmmm, tål som sagt att funderas på...

Nu till helgen är det kennelträff på kennel Kipis på Bro-Håbo bk och jag har tänkt ta mig en tur dit när jag vaknar efter att ha vakat av för att ta mig en titt på deras Kastorbarn som flyttade till sina nya hem förra veckan. Vi missar tyvärr Newstorys kennelläger/träff på onsdagen, känns lite konstigt eftersom jag haft NShund i 13 år men inte längre... Det hade varit jättekul att åka dit och hälsa på Kastorbarna men det går fler tåg, de är ju flitiga hela högen. Skickar ett litet grattis till Camilla & Pär med Newton eftersom han har blivit pappa till en kull valpar i Finland och ett LYCKA TILL Pär & Camilla som gifter sig till helgen!

Önskar er alla en skön och härlig sommar!
Linda


http://dartan.se/


.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det snart är semester, eller vad man nu ska kalla det. Det verkar som om ni har fullt upp =)
Men ha det så himla gott tills vi syns nästa gång!
Kramar från Annelie, Limpan och Oska-Poska

Anna sa...

Elitspårtävlingar finns det fler av (även om det iofs bara finns ett SBM/år), men bara en korning så jag skulle skippa att tävla. Hoppas ni har en härlig sommar!

Kerstin sa...

Visst ÄR det HÄRLIGT med semester!!! Hoppas ni får det bra! Vi syns till lägret.
Kerstin

Anonym sa...

Giah och Otiz träffades i helgen och parades så nu hoppas vi på finfina Dartbarnbarn i månadskiftet Augusti-September :)

Ha en skön sommar hälsar
Gunbritt med flock

Jenny sa...

Hallå där!
Vi tyckte också det var trevligt med besök även om ni var lite väl kritiska mot min hundhållning. Bastian får faktiskt mat varje dag, ibland flera gånger. Själv var jag så nervös inför Guds & Gullefjunmaffians ankomst att jag fortfarande inte är säker på om jag hälsade fint på Johan...om jag lyckades missa det så kan du väl säga till honom att det inte var meningen! Hoppas ni hade en skön semester, imorgon ska vi fira vår lille fyraåring!

/Jenny & Co