måndag 12 april 2010

12/4 2010 - 1 år utan Dart


Idag är det ett år sedan Dartan dog. Ett år som gått fruktansvärt fort, jag minns den där dagen som om den vore igår. Han är saknad men nu kan vi alla tänka på honom utan att det gör ont. Vi fick privilegiet att äga en SÅDAN Hund. Han var one of a kind!!! Men livet tillsammans med en Dart var inte alla dagar en dans på rosor, han var en krävande hund. Men å andra sidan ställde han upp till 1000% när det var något roligt på gång.

Han lever ju vidare genom alla sina barn och barnbarn, idag är det många duktiga tervar som har SBCH Korad Newstory Dart i sin stamtavla. Och dessutom har jag sperma liggandes i Uppsala som jag en vacker dag kan använda och göra fler fantastiska Dartungar!



Som om det vore ödets ironi var det idag dags för hans syster Dixi (Drama) att göra honom sällskap i himlen. Hon varit okry de senaste veckorna med lite olika krämpor, men igår var jag och Tiina och gick långpromenad tillsammans och den gamla hunden skuttade och hoppade runt som en ungdom. Idag blev hon dock akut dålig så Tiina lät henne slippa sitt onda och somna in.

Jag och Tiina har enda sedan D-kullen var små hävdat bestämt att Dart o Dixi har varit så lika varandra även fast det för den utomstående kanske inte såg ut så. Dart stor och nästan svart och lilla Dixi ljus och näpen. Men till sättet och i uttrycket var de varandras skuggor, två intensiva arbetsnarkomaner! Ja det finns mycket man kan le åt när man tänker på de där två :)

Träffade Tiina och Jilla & Ludde nu på eftermiddagen och vi gick samma promenad som igår och filosoferade över våra fantastiska D-hundar! Det är som sagt få förunnat att få äga en sån Hund!!!

Hade tänkte att jag skulle klämma in en träningsblogg också men det får vänta, har liksom ingen lust just nu.

-Linda









.

3 kommentarer:

Camilla R sa...

Hej Linda,
Var just inne på Newstorys hemsida och läste att även Dixi gått över till de eviga vidderna nu...
Ja, D-hundarna var väldigt speciella / Kram från Camilla R

Unknown sa...

Hej!
Vad fort tiden går, ett år sedan han gick bort... Har ju min fantastiska Rodde efter Dart! Krävande ibland..hmm intensiv...tjaaa Lik pappa med andra ord :o)
Kram från oss i västerås

Kerstin sa...

Tänk att såna hundar lämnar såna fantastiska minnen. Axa var ju oxå en sån hund.
Dessutom har jag förmånen att ha en fantastiskt Dartdotter. Ockra är den underbaraste hund jag haft.

Tänker på Tiina och skickar en hälsning till henne här.
Kraam Kerstin