torsdag 15 april 2010

15/4 2010 - Årsdebut i antågande

Trots att det med rask fart närmar sig tävlingsstart har min sedvanliga träningshysteri inte infunnit sig??! Lilla tävlingshunden är makligt avdammad, så det är med lite undrande känsla jag kliver upp i ottan på lördag och beger mig mot Sörmlands inland.

Sista veckan har jag känt av spåret, uppletandet och lydnaden men nån direkt träning kan jag inte skryta med. Rusa har dock en bra uppfattning om de flesta momenten, det enda som inte känns särskilt bra är inkallningen. Ni som följer oss vet att jag tampats med stadgan när jag lämnar henne, nu har vi kanske kanske kommit en bit närmare att lösa det problemet men det har skett på bekostnad på själva inkallningen som ju tidigare varit grym. Nu är hon tveksam och har en avvaktande attityd.... Jaja det här väl det som är hundträning.

Men hur som helst känns det bra att debuten på gång för sedan har jag nästan en månad till nästa start och då kommer nog träningsdjävulen utkrypandes ur sin håla.

Ja för övrigt har jag nu bestämt mig för vilken hane jag kommer att använda till Rusa! Det känns bra, så nu är det bara att kasta sig över kanten :D Han kommer att presenteras på hemsidan inom kort! Håll utkik!

-Linda
http://dartan.se




.

3 kommentarer:

Malin sa...

Lycka till i helgen!!!
Det kommer säkert att gå jättebra och som du själv skrev så kommer nog träningslusten att infinna sig inför nästa tävling =)

Kramar från Vimmerby

Petra sa...

Väntar med spänning på att se vem han är som får äran att bli pappa till de kommande små.

Carina sa...

Hoppas det gick bra idag! Och spännande med kavaljeren, hört rykten på bygden från såna som säger sig veta :-)
Kram kram