söndag 25 mars 2012

25/3 2012 - Träning

Nu har jag återigen upptäckt hur roligt det är att träna hund!

Sista veckan har jag spårat flera gånger, kört uppletande och tränat lydnad. Halleluja!!
Igår lördag träffades jag och Tiina norr om Åkersberga och la spår till Rusa och Ascot, under tiden spåren låg till sig gick vi promenad med hela gänget. Dvs Rusa och Acke som är här på semester (Acke pratar om koncentrationsläger...) och Tiina hade med sig Ascot och lilla mallen Tisslan. Superskön promenad med massor av vårtecken. Innan vi släppte på hann vi också med att fika i solen. Rusa spårade riktigt bra, om man bortser från att hon undvek att gå in i vildsvinsbök och där hade Tiina föredömligt nog lagt en pinne. Annars verkar inte skogspinnar bjuda madame något särskilt stora problem. Men det får vi återkomma med när tävlingssäsongen är inledd....

Efter spåren hann vi också med varsitt uppletande. Bra dag med bra träning!

Idag började jag och Tiina med att spåra. Rusa fick bara ett upptag och ca 150 meter spår, hon tog dock bakspår meeen jag undrar om hon faktiskt inte fick en liten Aha-upplevelse... Det återstår att se... Kan dock nämna att vänster är fortsatt lilla hunds första handsval.

Efter spåren åkte vi till klubben, där Pia och Kingen Sting mötte upp. Vi fick till en fantastiskt fin och konstruktiv lydnadsträning alla tre! Härligt!

Passar på att GRATULERA Kastordottern Newstory Nezzie och husse Pål som blivit uppflyttade till elitsök idag! GRATTIS!

//Linda

.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Hoppsan, nu bloggas det så att man inte hinner med allsn ;-) Öronen har läkt efter passning av Moa :D. Ses vi när du hämtar Kastor, jag skulle visst ha honom några dagar sa Lena. Då ska han få sova i sängen!!!
Kram