fredag 9 mars 2012

9/3 2012 - Hej!

Sitter med en gipsad hand och kom på att jag kanske skulle uppdatera bloggen efter ett megalångt uppehåll. Handen är gipsad för att jag har skadat ett ligament i tummen efter att ha åkt spark bakom Rusa med Moa sittandes på pallen. Vi gjorde världens praktvurpa och tummen gick sönder. Nu måste den opereras och sedan väntar rehabtid. Trist men sparkturen var rolig så länge det varade.

Jag och Rusa har kommit igång så smått med uppladdningen inför vårens tävlingar och på lydnaden är Rusa glad och taggad, spåret känns lite rostigt så där ska vi vara lite flitiga om jag nu klarar att spåra med en hand. Det ska bli kul att tävla igen, det var länge sedan eftersom vi inte fick till en enda start i höstas...

Kastor mår just nu riktigt bra och är pigg och glad på promenaderna men man märker att han ska fylla 13 i maj. Ett par veckor i vintras var han lite skruttig efter att vi släpat runt med honom i pulssnö lite för många promenader. Man ska inte slita i onödan på sina gamla trotjänare!

A-kullarna då? Jag får regelbundna rapporter och det verkar gå bra för allihop, även fast ett par av dem har ett onödigt stort intresse för vild djur :o
Alla åtta är röntgade med det superfina resultatet Hd:A och fria armbågar, underbart skönt! Mh-planeringen sitter lite i stå då vi väntar på besked från AfBV/SSO och de i sin tur väntar på att få sin bana besiktigad. Jag återkommer med info när jag vet lite mer.

Nu ska ni få höra och häpna, funderar så smått på en till Rusakull. Tankarna är ännu i sin linda så det finns varken tidsplan eller hanhund ännu, men funderar det gör jag.

Sådärja, då var 2012 års första blogginlägg avklarat, ganska kul!

4 kommentarer:

Åsa i Mora sa...

Grattis till A-kullens röntgen resultat. Jättehärligt!

Linda sa...

Härligt med lite uppdatering men trist med tummen. Jag hade ju i af bara handen i paket i 10 dar och jag tyckte det var länge :) Hoppas i af att du inte har/kommer få ont.

Klart du ska ta en kull till på Rusa!!! Hon är ju en bra tik och verkar även vara en jätte bra avelstik.

Extra kramar till Kastor från Kiwi

Linda och tjejerna

Hundarna & livet sa...

Att få äga en alldeles egen liten Rusavalp är en fantastisk förmån och vi är så nöjda med lilla Acke. Både som träningskompis och som familjemedlem och detta trots att Acke är en av dem som har ett gott öga till det vilda. Något vi försöker få hanterbart. Klart ni ska ha små Rusa-bebisar igen, fler borde få förmånen att få en sådan fantastisk hund

Marie i Trollhättan sa...

Åhhhh, va glad jag blir att läsa om planerna på nya Rusa-bebisar:-D. Har inte läst din blogg på lääänge (blir ju tyvärr så nu när alla har FB...) och hade helt missat din uppdatering. Skickar ett mail till dig nån dag snart!