måndag 5 november 2007

November - årets värsta månad

Nu är vi inne i årets tråkigaste månad alla kategorier! Skulle vilja kunna stryka november ur almanackan, för fyyy vad trist det är.
1. Mörkt
2. Alla underbara färger på träden är borta
3. Skitigt
4. Kallt
5. Blött

Jag tror att november finns bara för att man ska börja längta efter snö och att få pynta inför jul. Jag är ju inte direkt nån superhemmafixare, men lite fina ljus i fönstrena inför advent ger ju faktiskt lite stämning.

Skulle ju ha dömt sök på Stockholms södra i lördags men Moa blev sjuk och fick hög feber så på fredagen kände jag att jag inte kunde lämna henne så det vara bara ringa och meddela att jag inte kunde komma. Moa skulle säkert ha klarat sig alldeles ypperligt i Johans vård, men jag har på något vis gått och blivit hönsig. Nu är febern borta men hon rosslar och hostar en hel del fortfarande.

I fredags fick vår nya bil, tjohoo! Den är inte sproilans men nyare... Den är jättefin och är något piggare än vår gamla. Den gamla har vi inte lyckats sälja än, så om ni hör talas om någon som behöver en bra familjebuss som rymmer en massa hundar och barn med diverse utrustning kan ni ge dem den här länken ...

I går söndag, träffade jag Snörvel och Matte på Lidingö. Vi tränade lite lydnad med Farin och Rusa, gick promenad och fikade ute i kylan och jag blev fullkomligt stelfrusen under fikandet. Det var hur som helst kanontrevligt att ses, det blir ju inte så ofta nu när de flyttat till Las Gotland. Farins lydnad såg kalasbra ut, en duktig liten hund med stor dos koncentration kombinerat med en hel del tempo. Rusa hon flängde runt som vanligt och hoppade på folk, måste nog inse att hon inte är en liten valp längre. Ska bli flitigare med hennes träning, för de sista veckorna har det varit väldigt skralt på den fronten. Skärpning frisko! Tänkte träna både tisdag och onsdag kväll så det kanske blir lite ordning i ledet till slut.

Avslutar med att säga TACK för alla gratulationer till Puffes avelskorningsdiplom. och så säger vi GRATTIS till Åsa & Ganto som blev uppflyttade till elitspår igår i Södertälje, bra jobbat!

Här kommer också några nya bilder, först en bild på en väldigt utrååååkad Rusa och sedan några på Moa som ju har börjat smaka på lite olika mumsigheter. På bilderna är det banangröt som serveras :)



5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena syrran!
Min matte säger att vi är tok lika när du ligger som du gör i soffan.Så brukar jag göra när jag är tjurig på matte......

Anonym sa...

Hej Linda!
Vilka härliga bilder på söta och glada Moa. Grattis till Dartans diplom, Scilla är så stolt över sin morfar.
Kan tala om att Rusa o Reko har fått en efterträdare när det gäller att hitta på hyss (de är väl inte hundvärldens Emil i Lönneberga förinte) och stilen i soffan känner vi igen.
Kramar från Susanne o Scilla

Anonym sa...

ja nog håller jag med dig om November allt!! Klockren beskrivning där. Gissar att Rusis inte är lika uttråkad just nu efter kapplöpningen med mistluren, som hon är på bilden;) Svantis soooover just nu.

Hon verkar ju gilla att försöka äta fast föda lilla Moisen!ser mer än jättenöjd o glad ut!

Anonym sa...

Grattis pappa på farsdag. Hoppas det blir nått gott till middag ;)

Carina sa...

Narni vill utmana Rusa!
Skriv 6 saker som gör henne speciell....se min blogg om du vill...