lördag 20 september 2008

Tack!

Tack för alla gulliga grattisar till Rusis tävling! Vi har själva landat i vardagen med ett brak. I måndags morse klockan 05.15 ringde min väckarklocka och eftersom jag knappt hade somnat (pga jobbångesten) kravlade jag ur sängen och på nått märkligt vis vaknade jag till liv och lyckades stå ombytt och klar på min nya arbetsplats klockan 07.00. Måndagen gick i ett och avslutades med frossa och förkylningssymtom på soffan, för typ hur misstajmat som helst gick jag och blev sjuk efter en dag på jobbet. Men man ringer sig ju inte sjuk redan andra dagen så det har bara varit att bita ihop den här veckan...
Moa tycker att livet med pappa går alldeles utmärkt, så utmärkt att hon inte ens blir glad när jag kommer hem och hon kommer inte till mig när hon ramlar och slår sig för då är det bara pappa som gäller :( Men men det är nog en ganska stor omställning för henne också så jag får väl försöka lägga mina sårade känslor åt sidan.

Rusis är inte sååå nöjd, först tränar jag som en galning i hur många veckor som helst för att sedan bara tvärt lägga ner allt vad mental stimulans heter. Så jag har faktiskt varit i väg två kvällar och tränat lite lydnad. Vi har ju sen tidigare börjat på nästan alla momenten, men nu har jag testat av lite för att se hur vi ligger till och det känns faktiskt riktigt riktigt bra. Och med tanke på att vi inte kommer att komma till start i högre den här säsongen så har vi ju gooooott om tid på oss att få till allt till vårsäsongen.

Idag har jag varit examinator för tävlingsledarutbildningen, vilket innebar en låååång dag på Solna Sundbybergs bk så just nu känner jag mig ganska mör.

I morgon är en rolig dag för det är massor av våra träningskompisar som ska iväg och tävla. LYCKA TILL och heja heja heja säger jag som ska tillbringa min dag på jobbet. Men jag ser fram emot onsdag för då är jag ledig till fredag!

Har just nu total skrivtorka så ni får nöja er med detta.
Linda

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig... (Måste ju gratta er i er egen blogg oxå.) Stort GRATTIS till uppflyttet!!! :D Ja, visst är hon söt Trimma! :) Just nu ser hon nästan ut som en miniatyr av en vuxen terv. Tack för att du hejjar på oss! ;) Kan behövas för jag och Terra ska snart prova på lägre... hmmm... ;)
Ha re bra!
P.s Säger som till Magda: Välkommen på "Björn-safari"! ;D

Anonym sa...

Have you get my e-mail? I haven´t get answer from you..
Greetings from Finland
Minna and Ninja

Yvonne o Vilja sa...

Hej hej igen!
Det hade varit superkul med en helhelg hos dig och gänget! Tack för inbjudan!!
Tyckte det var så himla roligt och var så peppad efter lägret med alla dess tips och skratt!!! Du är grym!
För oss går det framåt! Vi börjar se en liten landning faktist. Hon håller precis på att avsluta sitt första löp och jag är så sugen på att komma ut och se hur det går i allvarets stund på tävling.. :)
Sedan är det mycket som inte är färdigt också givetvis men vi nosar på allt och jobbar på!
Hoppas din helg varit bra!

Kram

Anonym sa...

Hej Linda!
GRATTIS till uppflyttnigen med Rusis....
Har inte din mailadress så jag skriver här om det....IGEN....Skulle du vara snäll och uppdatera Pedros sida på Kogar.se att han har godkänt BH prov, tävlar i lydnadsklass 3 och har en 1:a i öppenklass utställning i FINLAND.....TACK för det i såfall:)

Hälsningar Tina och gänget