söndag 15 augusti 2010

15/8 2010 - 4 veckor

Vi kom hem natten till tisdag efter en låååång dag i bilen eftersom vi började dagen med att först åka till Åre där mina kusiner skulle åka zipline på Åreskutan. På vägen upp till Åre stannade vi på Lundhags i Järpen där familjens garderob fylldes på med diverse plagg :)

På väg tillbaka från Åre stannade vi till och tittade på allt vatten som strömmar över Ristafallet, väl hemma i stugan bestämde vi oss att packa och städa och bege oss hem till Stockholm igen.

Veckan som gått har varit lugn och skön på hemmaplan och nu är mina sju veckor över för i morgon börjar allvaret med jobb och dagis igen. På ett sätt är det skönt att få komma tillbaka till vardagen efter en ganska hektisk sommarledighet som började med skyddsläger på Tånga hed vecka 26. Vecka 27 var ju jag Lena och Moa på Gotland och bodde i Malins husvagn och där på tisdagen upptäckte jag att Rusa börjat löpa. Så vecka 28 var jag hemma några dagar och förberedde allt inför Tysklandsresan. Vi åkte ju på fredagen vid lunch och var tillbaka i Sverige på måndagen vecka 29 och då åkte jag och Moa direkt till Kogaråsenlägret och Johan åkte hem och jobbade.
Johan började sin semester vecka 30 och då var vi kvar nere i Småland hos Lena & Wille, vi hann ju bland annat med att besöka älgparken i Virum och en dag på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby. Vi kom hem på söndagen och var hemma några dagar vecka 31 innan vi åkte till Jämtland - PUH!!! Vår nya bil har fått bekänna färg och har redan rullat drygt 500 mil i vår ägo, ganska sinnessjukt...

Nåväl, Rusa då nu fyra veckor efter parningen. Jag har undrat några dagar om det verkligen var så att hon blev dräktig så jag beställde ett ultraljud i morgon måndag, men idag har hon haft en tydlig dräktighetsflytning plus att hon ändrat kroppsform en del så nu tvivlar jag inte en sekund men vi gör ultraljudet ändå. Hon är liksom inte getingsmal längre, men hon är pigg och glad och vi har varit iväg och tränat lite lydnad idag och då är hon sig precis lik.

Det känns jättekul eftersom det är så stort intresse för kullen, nu är det bara till att börja hålla tummarna för att fördelningen på valparna blir någotlunda. Vågar egentligen inte säga högt (men nu gör jag det ändå) att vi vill ha flertalet tikar för då sitter vi väl här med en hanhundskull om ca 5 veckor... :-o

Nu ska jag försöka hitta sjuksköterskan som legat i malpåse hela sommaren för imorgon kl 14 är det dags igen.

Återkommer med besked om hur ultraljudet gick, hej svejs!
-Linda



http://dartan.se





.

3 kommentarer:

Marie sa...

Åh, spännande inför morgondagen alltså:-) Vi håller tummarna (både jag och Pelle) för att där finns många puppisar i magen så det räcker till oss allihopa;-)

Anonym sa...

Oj va kul med lite positiva tecken:-) Håller med föregående kommentator, här i skåne hålls det med tummar för flera friska valpisar, en extra tumme för att det blir några glada grabbar;-)

//Cecilia

Petra, Hexae, Sickan sa...

Vad spännande, håller tummarna för ett possitivt besked imorgon och att det blir som du önskar jämn fördelning.
Varit många kullar nu med bara ett kön tycker jag så nu är det dax att Rusa bryter trenden.