söndag 29 augusti 2010

29/8 2010 - 6 veckor och Sorg

Rusa har avverkat 6 veckor av dräktigheten och hon blir större för nästan var dag som går. Hon är inte särskilt nöjd att vara dräktig när hon är inne, hon har svårt att hitta något bekvämt ställe att ligga på för ingenting verkar bekvämt, vilket kan bero på att hon är en "prinsessa" som inte vill ligga hårt. Dessutom är hon hungrigare än någonsin och det är INTE roligt enligt Rusa. Utomhus är hon i stort sätt som vanligt om än en aningens otympligare, men inte värre än att hon kan springa på på promenaderna och igår körde vi uppletande i gammal god anda. Det är svårt att visa magen på bilderna, jag har ingen aning om hur många det kan vara, men ett litet gäng måste det vara. Hon väger idag 27.5 kg, i vanliga fall väger hon knappt 24 kg.

Jag firade min 37:e födelsedag i torsdags, hade en jättetrevlig dag och kväll med huset precis proppfullt med folk. När alla gått och vi hade plockat undan och nattat Moa ringde pappa och sa att mamma kollapsat. Jag hann inte dit innan det var för sent.
Mamma har berättat att en av de lyckligaste dagarna i hennes liv var när jag föddes, så jag försöker tänka att det var en bra dag att ta farväl på. Jag skulle givetvis velat ha kvar henne för alltid, men nu blev det inte så och då måste vi ju ändå ta en dag i taget och fortsätta leva, fortsätta andas, fortsätta fungera.





14 kommentarer:

Mari sa...

Beklagar, Linda.

kattis sa...

Jag är så ledsen att höra om din mamma... :(
Varma hälsningar från oss i norr!

Lie och grabbarna grus sa...

Massor med kramar

Åsa Aura sa...

Stor kram!!!!
Oerhört tråkigt med din mamma.
Tröste kramar från mig!

Hundarna & livet sa...

Jag beklagar din sorg, som måste kännas oöverstiglig just nu. Men jag hoppas du finnar styrka och tröst i din familj, dina vänner och dina fyrbenta älsklingar. Stor kram

Anna, Faran & Axxa sa...

Beklagar sorgen...

Jenny sa...

Tänker på er Linda. Stor kram <3

lotta sa...

En stor tröstekram från oss. Vi tänker på er./Kram Lotta

Gun Karlsson sa...

Tänker på er. /Kram Gun

Cicci sa...

Beklagar sorgen. Tröstkramar / Cicci med flock

Ylva o Imza sa...

Åh, vad jag är ledsen för din och resten av familjens skull... Har bara trevliga minnen av din mamma , alltid snäll och glad trots att det inte alltid kan ha varit lätt... Ta en dag i taget och tänk på alla bra stunder.

Massor av kramar!!!

Kerstin sa...

Tänker på er i er sorg och sänder massor med krammar.
Kram Kerstin

Malin sa...

KRAAAAAM!!!

Malin och Jojo

Anna Sundalen sa...

Usch så tråkigt att höra. Kram