torsdag 2 september 2010

2/9 2010 - Dygn 48

Idag har jag sagt hej till en av valparna :) Rusa låg avslappnad på sidan i soffan och vräkte sig så jag satte mig brevid och la handen på hennes mage som jag gjort i princip varje dag. Men nu kändes först en liten buff och sedan tjonk tjonk. Otroligt häftig känsla, en liten valp!

Rusa är inte helt övertygad om att vi kommer att fixa klart hennes valplåda så nu har hon tagit sakerna i egna tassar - duktig hund reder sig själv heter det ju visst. Hon har omsorgsfullt valt ut bästa platsen för valpningen, under verandan till vår gäststuga. Där skottas det så fort hon kommer åt, jag är lite bekymrad över att hon kommer att fastna därunder men hon är fortfarande förvånansvärt smidig så det behöver jag nog inte oroa mig över. Men nu sitter ett kompostgaller för ingången till lilla mammas stora förtret.

Nya bilder kommer till helgen!
Hej svejs

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, vad mysigt! Det är verkligen en underbar känsla när man känner det små valparna leva runt i mammas mage.
Kram Kerstin

Hundarna & livet sa...

Fantastiskt, vilken känsla!! Vi får hoppas att hennes tvåbenta får till ett minst lika bra ställe. Som du sa, kanske inte det enklast stället att vara på, varken för henne eller er ;-)
Kram Jeanette m flock

Anonym sa...

OJ, va mysigt! Inte Så långt kvar tills de tittar ut heller=)

Vänliga Hälsningar
Cecilia

Jenny sa...

Spännande!!

Linda Kiwi,Nio & Royal sa...

Ja det där med att krypa under saker o bygga lya känner man ju igen :) Kiwi kröp under en friggeboda när hon var skendräktig och henne fick vi skota fram :/ Nu håller vi tummar och tassar på en härlig kull med jämn fördelning så det räcker till alla som väntar otåligt :))
Kram till er alla <3
Linda Kiwi Nio & Royal

kattis sa...

Åh... det måste vara fantastiskt att äntligen få känna med egna händer att det verkligen lever små knoddar där inne i magen. :-)

Skrattade gott åt duktiga Rusa som reder sig själv. ;-)

Fortsätter hålla tummarna, nu är det verkligen nedräkning för er - inte länge kvar! :-)