måndag 6 september 2010

6/9 2010 - Dygn 51

Idag har vi lyssnat på valparnas hjärtan med mitt stetoskop. Urhäftigt!!! Precis som bebisar har valparna en snabb hjärtfrekvens så det är lätt att skilja från Rusas hjärtslag.

Det återstår lite fiffning och snickeri men snart är valplådan klar. Men det ser ut som om vi ska föda upp små ponnysar för den är så stor. Innermåttet är som vi planerat men den blev ju som sagt 1 dm högre än vad vi hade tänkt. Jag tror nästan att vi får sätta sågen i den även om det finns en viss ovilja till det från konstruktören.

Har fått mail från SKK efter lite påtryckning och nu är det klart vilket namn FCI godkände nu ska bara protesttiden avlöpa innan namnet får tas i bruk. Faktum är att det sitter en ovetande vinnare till ett litet pris ute i vårt avlånga land eftersom vi hade utlovat en belöning till det förslag som gick igenom :) Återkommer när vi fått pappren från SKK då känns det mer "på riktigt"....

Pia har ju i gästboken inlett gissningstävlingen på antalet valpar, så den är härmed öppnad och för att vara med och tävla måste ni gissa på antalet, hanar respektive tikar, Rusa kommer att få. Tävlingen avslutas när valpningen börjar och även här utlovas ett litet pris utöver äran :)

Lycka till!
-Linda

4 kommentarer:

Hundarna & livet sa...

kanske man kan vinna en valp ;-)

Cecilia Berg sa...

Vad nyfiken jag blir, både på kennelnamn och hur många små valpisar det finns i magen. Jag gissar (mycket orealistiskt) på 10, sju tikar och tre hanar för då blir många väntande och längtande förhoppningsvis blivande hussar och mattar glada:-) Sambon gissar högt han med, men något per realistiskt, 3 hanar och 3 tikar.

Hoppas Rusa fortfarande mår bra och är rund o glá.

//Cecilia med flock

Lena sa...

JAAA, jag visste att jag skulle vinna!!! Hurra, Långskånks blir ju ett jättebra kennelnamn! Jag skulle vilja ha en ny soffa i pris. För man fick väl välja själv?
Kram Lena

P.s. Rusis ser ju väldigt tjock och glad ut =)

Jennie & Orca sa...

Jag gissar på nio valpar, 5tjejer och fyra killar.