måndag 13 september 2010

13/9 2010 - Dygn 58, nedräkning...

Nu är det inte så många dagar kvar på den här dräktigheten. Jag har börjat tempa henne nu ikväll, även om jag inte har så stor förhoppning på att pricka tempsänkningen. Men man märker ju hur som helst, klart och tydligt när det drar ihop sig, men å andra sidan är det ju bra att hålla lite koll på henne.

Rusa själv har återupptagit sitt lyletande ute och än så länge är boplatsen under gästboden det hetaste alternativet, men jag tror att hon tycker att det är lite bökigt för på eftermiddagen idag låg hon och sov utanför ingången :) En annan favoritplats är rottingkorgen som står ute på vår veranda, ombonat men ändå svalt och skönt!

Proffsbarnmorskan från Gamleby anländer först på torsdag, vi får väl se om Rusa tänker hålla på sig tills dess. Sista dagarna har magen trillat ner ett hack, nu kan man se hennes rygg igen. I fredags var hon som ett vandrande litet bord men nu kan man inte ställa sin kaffekopp där längre. Aktiviteten i magen kan man inte gnälla på, det är ett gäng små aktiva krabater där inne. Frågade Moa igår om hon vill känna på dem varpå ungen frågar hur jag tänkte ta ut dem ur Rusas mage *ler* Men när hon fick sitta och hålla handen på Rusas mage och känna hur de små sprattlade där inne log hon stort och sa MAMMA MAMMA jag känner valpen!

Antalstävlingen har ju rönt ett visst intresse, större än vad jag trodde så nu måste jag visst sammanställa alla inlägg. Men tävlingen pågår fram till att valpningen startar då kommer den att avslutas med ett meddelande på hemsidan. Vad man kan vinna? Äran givetvis :) och en trisslott (om jag kan hålla mig från att skrapa den...)

Hoppas ni sett på hemsidan vad många duktiga "barnbarn" jag har. Massor med fina resultat av alla Dart- och Kastorvalpar! Det känns så kul att det är så många som är så duktiga med sina hundar! Tack!

Nya bilder imorgon kanske...
God natt!

2 kommentarer:

kattis sa...

Tänk vad tiden går fort... och nu är det snart dags för det ljuvliga gänget att titta ut! :-) Oh så spännande!

Jag ger mig dock inte in i leken att gissa antal, jag har alltid fel - ha ha ha! :-D

Fortsätter hålla tummarna då da... ;-)

Anonym sa...

Ja, ja mera bilder:-)))
Sussie o Myzzko