onsdag 22 september 2010

22/9 2010 - 6 dagar



Bjuder på ett bildspel även idag :)

Måste nog säga att Rusa verkar vara en cool mamma, flera gånger har jag kommit in och hittat henne liggandes på rygg bland valparna. Det är ju hennes favoritställning så det är kanske inte så oväntat.

Vi har flyttat ut ur sovrummet och tagit gästrummet i besittning för alla som sovit brevid valpar vet att de har en del ljud för sig och jag är så extremt lättväckt att jag får nästan inte sova alls. Så nu är vårat sovrum rent valprum, Rusa verkar tycka att det är okej.

Hon verkar för övrigt ha planer på ett sommarboende för nu har grävandet under gästhuset tagit vid igen. Trots att vi satt för lyckades hon hitta en öppning lagom stor för en terv att ta sig in genom. Nu är även det tätat så förhoppningsvis slipper vi ha henne därunder ngt mer.

Rusa fick hänga med på en mindre skogsprommis idag och det verkade vara uppskattat, hon skuttade glatt runt i skogen och upp och ner på stenar.
Jag och Kastor gick en längre sväng efteråt för att titta efter lite trattisar men vi hittade bara en knapp bajspåse, men jag kanske glömde mina svampögon hemma?

Hej svejs

5 kommentarer:

Hundarna & livet sa...

Återigen är jag här först och kikar, jag måste ju framstå som manisk :-( Men då jag själv har samma bloggleverantör så är det lätt sett att uppdatering har skett. Tur för mig :-)

Valplådan ser fantastisk ut, inget dåligt hemmabygge och Rusa ser ut att trivas som fisken i vattnet däri. Vi får hoppas att valparna får bo kvar och att hon inte flyttar ut dem till sommarvistet.

Gillade stilstudien på den ätande valpen :-)

Linda sa...

Inte manisk, bara entusiastisk :D

Annica sa...

Vilken skön stil hon har. Go magen i vädret :)

Kerstin sa...

Å dessa gulliga svansar i vädret när mjölken rinner till :)
Kraam Kerstin

Lie och grabbarna grus sa...

vilka fina små ulltottar :)

kram fr Luleå