söndag 22 augusti 2010

22/8 2010 - 5 veckor

5 veckor in i dräktigheten råder det nu inte längre någon tvekan om att något är på gång. Rusas så i vanliga fall slanka kropp ändrar form nu nästan från dag till dag. Det känns otroligt spännande att få se hur många det blir.

I fredags morse träffades jag och Pia ute på Bogesund för att äta frukost och spåra. Rusa spårade med samma intensitet som vanligt! Man kan inte beskylla henne för att vara särskilt påverkad av sin dräktighet, det ända som märks utöver förändringen av kroppen är att hon hässjar på kvällarna. Annars tror jag hon bara är nöjd och glad eftersom det numer delas ut mat både morgon och kväll eftersom mina hundar i vanliga fall bara äter på kvällarna.

Vi har fortfarande inte hört något ifrån SKK angående kennelnamnet, får ringa i morgon och höra hur det går.

Nu kommer jag att börja presentera veckobilder på Rusas mage så att ni får vara med och se vad som händer.

Ha en skön vecka
-Linda






Första bilden är en suddig mobilbild från Tyskland, samma dag som 1:a parningen


5 veckor dräktig

5 veckor

3 kommentarer:

Hundarna & livet sa...

Rund och go'. Inget är ju som väntans tider, men ibland kan ju väntan bli lång....
Kul med veckobilder och så spännande med hur många minirusisar det ska bli av denna mage

Kerstin sa...

Oj, vad spännande! Ser fram emot valpbesök framöver.
Dessutom gissar jag på att det blir 4 av varje sort.

Lena sa...

Håhåjaja, det ser man ju på långt håll att det blir över 10 stycken!
Säger Lena med föreläsarrösten...