torsdag 14 oktober 2010

15/10 2010 - Viktkurvan



Valparna är vägda och avmaskade - det ligger inte högst upp på deras favvolista. Spott och fräs och rusk, man kan nästan se att de ryser. Ja som ni ser har lille grön lämnat över topp-placeringen till omärkt och bland knattarna har orange tagit sig förbi blå som nu är minstingen i gänget.

Vill man få en hoper trötta valpar är det bästa sättet att släppa lös dem i huset, de har superroligt! Jag lade mig på mage och vips hade jag massor med valpar som satt fast i håret, de ruskade och slet och jag skrattade så jag nästan kiknade. Nu är inte deras tänder så gulliga längre de kan ta i rätt ordentligt och tar de tag runt hälsenan gör det ont. Man kan ana hur det blir om några veckor, men framförallt är de gulliga, verkligen urgulliga. de viftar på svansarna och kommer när man ropar på dem. I valphagen har de fått två kattburar och de är populära. Fällen används som toalett...

Håll tummarna för fint väder i helgen så ska de få komma ut i friska luften en stund!
Hej hej!

2 kommentarer:

Cecilia med flock sa...

Ska hållatummarna, det låter väldigt mysigt:-)

Hundarna & livet sa...

Håller tummarna :-) hårt. Har jag tur hinner jag ju vara med på "uteturen"