tisdag 26 oktober 2010

26/10 2010 - Helgens bildskörd



I helgen har vi haft Kerstin med Rusas storasyster Ockra på besök. Jag trodde innan att Rusa skulle vakta sina valpar, men när Ockra klev in genom dörren stod det klarat att Rusis hade inga planer att sticka upp mot sin syster. Nu vara Ockra inte så intresserad av valparna så Rusa behövde heller aldrig bry sig om att vakta dem.

De små blir ju bara större och större och börjar också kräva lite mer nu, förra veckan räckte det med att låta dem ränna runt på verandan en stund för att de skulle vara nöjda. Nu vill de har större ytor och de orkar längre stunder i taget. Igår kväll var de ute och sprang i huset och det var så roligt att se dem kuta runt, full fart är deras enda växel! De sladdar och åker på sidan i kurvorna, reser sig upp och kutar vidare. En annan förvandlig är att nu gör de ont att umgås med, visst har de tuggat lite tidigare nu huggs dem. Kamplusten verkar det inte vara fel på.

Idag ska jag försöka få med mig alla på varsin liten koppelpromenad, halsband är de nu vana vid att ha på sig så det ska bli kul att se vad de tycker om att sitta fast. Men först ska jag och Rusa åka och träna lite, har en nästintill sjuk träningsabstinens. Det blir ju inte bättre av att mina träningskompisar drar iväg på rolig skyddsträning i helgen... Men å andra sidan kommer Lena & Wille och en massa valpköpare hit under helgen, så jag bidar min tid och tänker vuxet att allt har sin tid!

Nu ska vi ut i solen!
Linda

2 kommentarer:

Hundarna & livet sa...

Du är så mogen Linda ;-) Vi valpköpare är så tacksamma för allt du gör för oss. Vi ses snart :-)

Ylva o Imza sa...

Åh vilka sötnosar... Någon dag kommer det komma in en sån där till mig igen, det är jag säker på... När man bara ser på bilder tycker man ju att det där med tänderna inte är så farligt, trots att det bara var några månader sen jag hade en egen liten terrorist hängande i hälsenorna;)