torsdag 11 oktober 2007

Börjar dagens blogg med att säga GRATTIS till Kastorbarnen:
  • Newstory Newton & husse Pär som tävlat lydnadsklass II med 1:a pris och vinst!
  • Newstory Nezzie & husse Pål som tävlat lydnadsklass I med 1:a pris och även de vann!
  • Newstory Ninja som bor hos Minna i Finland och som numer har friröntgade höfter och armbågar. Tjohoo vilket gäng!!!

Vi vill oxå GRATULERA snygga och duktiga kompisen Kogaråsens Pesto & Malin som var och sprang vänstervarv i Västerås.
SnyggPesto krossade allt motstånd, tror det var 13 vuxna tervar med, han fick certet och blev BIR. Så nu saknar han bara ett cert för att han ska få förnamnet SUCH...

Sedan sist har jag, Moa och Rusa (grabbarna fick vara hemma med husse) varit nere hos Lena, vi umgicks och tränade våra hundar. Och helgen som var, var vikt åt valpträff för Ockras och Ascas valpar. En jättetrevlig helg med mycket hundprat, och både terv- och västgötevalpar var superhärliga. Vi hann med spårträning, lydnad, miljöträning och uppletande. Miljöträningen innhöll bland annat besök hos grisarna och korna på Valstadskolan, och Rusis tyckte inte att de var så speciellt roliga, huuu vilka djur, men de har gott bajs... I maskinhallarna däremot var hon som en liten vessla, klättrade och for upp och ner på alla möjliga konstiga underlag utan några som helst bekymmer. Det var bara roligt. Skott fick de också höra en hel del, för skolan ligger precis intill skjutbanan och eftersom älgjakten började i måndags skulle alla älgstudsare skjutas in under helgen... När vi vinkat av alla valpköpare på söndag eftermiddag var vi så trötta att jag bestämde mig för att stanna kvar till måndag morgon, då jag återvände till vardagen här hemma.

Rusas träning då? Jo, den fortskrider, hon har sista veckan fått gå tre spår och det går bättre och bättre för varje gång. Hon blir liksom duktigare på att lösa sin uppgift, och hon har fortsatt med sin härliga inställning till spårarbetet, men det tenderar ibland att bli lite yvigt. Det tror jag ger med sig ju fler spår hon får i kroppen. Lydnaden går också framåt, hon är duktig på att koncentrera sig, även om hon blir trött av lite längre pass. Hon tycker att det mesta är roligt, så jag måste komma ihåg att hålla igen också, jag behöver inte ha gasen i botten hela tiden. Igår fick hon först ett spår på förmiddagen, jag var i Haninge tillsammans med Jennie & Anna, på eftermiddagen hann vi med långpromenad och uppletande för att avsluta kvällen med lydnadsträning. Bra va :D

Om vädret är ok står en tur till Södra på programmet i morgon förmiddag och på lördag ska vi ÄNTLIGEN få ge oss ut i sökskogen med min gamla sökgrupp. Jippie!!!

Dart har gått och blivit morfar igen, men tyvärr gick det inte så bra så det blev bara en liten gosse hos Axeva. Oska blev snittad och det var en hel del dramatik, men det tror jag vi kommer att kunna få läsa i Evas blogg framöver. Nu håller vi tummarna för att Oska repar sig och att den lille hanen klarar sig.

Bilder kommer nästa gång...
Linda

Inga kommentarer: