fredag 19 december 2008

SIFO-undersökning

Jag blev igår uppringd av nån gubbe på SIFO och hade det inte varit för att Johan svarade hade jag med bestämdhet nekat att delta men nu gick jag med på att svara på en undersökning.
Undersökningen handlade om våra politiker och vilket förtroende vi har för dem, hur jag röstade sist och hur jag skulle rösta om det var val idag. Svårt, för jag känner mig dåligt uppdaterad. Inför ett val ser i varje fall jag till att jag är ganska påläst, men nu blev jag alltså haffad mitt i vardagen...

Hur som helst, jag skulle gradera mitt förtroende för våra olika partiledare, vilket ju inte var särskilt svårt, men när frågorna började handla om de olika ministrarna kände jag mig rätt rökt. Visst vet jag att Anders Borg är finansminister och att Carl Bildt är utrikesminister men om man säger namn som Cecilia Malmström, Eskil Erlandsson, Tobias Billström eller Christina Husmark har jag inte en susning. Men det som var fantastiskt roligt var att mitt i upprabblingen av alla namn hit och dit dyker följande fråga upp: Har du någon gån haft problem med seborré eller det som i dagligt tal kallas mjäll??!! Och sedan fortsatte gubben att mala på om de olika partierna?

Va faan vad det? Vi har skrattat som galningar och funderar om det var nån vadslagning. Den här killen kanske har några sjuka kompisar som bett att han mitt i en intervju ska slänga fram en helt ovidkommande fråga. Eller kommer det i resultatet framgå att 97% av de som har stort förtroende för Reinfeldt har också problem med mjäll, eller kanske - 10 % av Sahlins anhängare anger att de någon gång drabbats av seborré...
Hur ska man annars relatera mjäll och politik?

I morgon är det upplopp, för det är min sista lediga dag innan julafton det är en del kvar att göra om man säger så... Lördag är jag förvisso också ledig men då ska Rusis få sig ett sökpass och därefter ska min svägerska firas för hon fyller 30!

-Linda, som avslutar med att skicka en KRAM till Jennie!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha,du är säker på att det inte var dolda kameran;)??
missade dig på mässan, var ett tag sedan jag såg dig nu...

/M