lördag 24 januari 2009

Influensa, nattkollo och utmaning

Sedan sist har jag legat totalt däckad i influensa, ja inte bara jag Moa också men Johan han klarade sig som tur var... I lördags tränade vi först sök vilket ju (förstås) gick bra och på kvällen jobbade jag. När jag kom hem var ungen glödhet och termometern visad 40.7 grader!! Då kände jag fortfarande ingenting, men på söndagen började jag känna mig lite hängig, dock inte värre än att jag först på kvällen åkte till ridhuset för skyddsträning och sedan direkt till jobbet för att jobba natt.

Rusis fick åka med Gulliga Pia hem på nattkollo, vilket hade gått bra men tydligen hade madam rantat runt en del och grejjat med alla leksaker och ben när de andra ville sova. Men hon gav upp när hon blev erbjuden en plats i Pias säng, på morgonen fick hon som tur var en långpromenad med Pias hundar innan jag hämtade henne. Vilket skulle visa sig bli den enda promenaden Rusis skulle få på måndagen tisdagen och halva onsdagen, för när jag åkte från jobbet hade jag 39 graders feber så jag kom hem och lade mig och sov i först 32 timmar och sedan typ 12 timmar till så jag vaknade upp nån gång efter lunch i onsdags...

Vet att jag var uppe på måndag eftermiddag och ringde mitt jobb för att meddela att de var tvungna att ta in nån till måndag och tisdagnätterna men det hade de tydligen räknat ut redan efter att ha träffat mig på morgonen. Själv hade jag uppenberligen haft någon väldigt naiv förhoppning att jag skulle slippa sjuka mig vilket nu känns väldigt märkligt med tanke på hur sjuk jag faktiskt blev. Moa stackarn har haft det minst lika jobbigt och jättehög feber men nu är vi som tur är på fötterna igen båda två.

I morgon börjar varvet om igen, jobba lördag kväll och söndag + måndag natt. Lördagens sökträningen är inställd och eftersom jag fortfarande känner mig lite matt i kanten räcker det nog med att jobba, men på söndag då får Rusis åka med till ridhuset igen.

Lilla Asca har i veckan varit och träffat sin kavaljer och förhoppningsvis föds det små grå vättar i slutet av mars, mer info finns på Kogaråsens hemsida.

Blev utmanad av Annelie, här kommer mina svar och är det nån som vill följa upp med egna svar i sin egen blogg är det ju alltid roligt :D

Tre yrken du drömde om när du var yngre?
1. Sjöväderuppläsare på P1
2. Veterinär
3. Chaufför av ngt slag

Tre yrken du skulle vilja prova på?
1. Arkitekt
2. Meteorolog
3. Forska inom naturvetenskap

Tre yrken du inte skulle vilja ha?
1. Socialarbetare
2. Förskollärare, men jag högaktar att det finns folk som VILL jobba med barn!!
3. Telefonförsäljare

Tre språk du skulle vilja kunna?
1. DANSKA, har faktiskt haft (har) planer på en ABF-kurs typ....
2. Spanska
3. Franska

Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?
1. Vietnam - bl.a för att Johan bodde ett halvår där när han var liten
2. Island - naturen
3. Nya Zeeland - naturen

Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?
1. Gotska Sandön
2. Norrbotten
3. Karlskronas skärgård

Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?
1. Gotland
2. Öland
3. Sandhammaren

Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?
1. Småland
2. Västkusten
3. Jämtland

Tre talanger du önskar att du hade?
1. Spela ngt instrument, dvs vara musikalisk
2. Kunna rita och teckna
3. Kunna springa fortare än hundarna (tänk och få se minen på Rusa när jag susa förbi HAHAHA)

Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?
1. Mjölk
2. Diverse burkar med sylt och sill osv
3. Batterier

Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft?
1. Labrador
2. Golden
3. Dvärg Schnauzer

Tre "saker" du önskar att du var bättre på än vad du redan är?
1. Hålla ordning, jag är en urusel ordningsmänniska trots att jag är jungfru...
2. Önskar att jag var bättre på att tjäna massor med pengar
3. Visa några av alla mina snart 30.000 (!!!) bilder. Dvs sköta min hemsida....

Tre (icke hundrelaterade) "ämnen" du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?
1. Lära mig prata danska
2. Kan ju gärna tänka mig att plugga mer men då rör det ju mitt yrke som sjuksköterska
3. Sticka och sy (snacka om vuxenpoäng)

Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- ?
1. Ny soffa, men då räcker inte 10.000....
2. Kläder
3. Trädgårdsanläggning

Nu ska Linda sova, God natt!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ett gott skratt så här på lördagmorgonen. Jag såg framför mig hur du kommer skenande med ben som går som trummpinnar och Rusa som stannar upp med en förvånad min. Ha det gott//Lotta

Anonym sa...

Men fy vilken pärs för dig o Moa - skönt att ni är på benen igen!
Men Linda...Danska??? Varför?? *undrar*

Anonym sa...

Usch vad det är träligt med flunsan. Här har den gått två varv runt i familjen. Är så rackarns trött på att vara hängig. Så kul att ni tycker skyddet är en kul gren. När väl hundarna har fått lite smak av det så är det som gift de får aldrig nog....Så vi kanske kan träna lite tillsammans i sommar när jag kommer ner. Var rädd om er & framförallt krya på er. Kram från Åsa med familj