torsdag 15 januari 2009

Jag vann!!!

Härom natten när jag satt på jobbet hamnade jag på Agrias sida och där hade de en tävling i vilken de lottade ut Jan Gyllenstens bok Din hunds beteende i vardag och träning. Så jag svarade på två frågor och skrev en motivering till varför just jag skulle vinna ett exemplar av boken.

I går kom ett mail från Agria där det stod att jag hade vunnit! Kul! Idag fanns boken i brevlådan. Nu har jag bara hunnit bläddra lite i den och vid en första anblick verkar den faktiskt vara riktigt bra.

Idag träffades jag Malin och Magda på Lidingö. Vi började med en promenad och körde därefter uppletande. Eftersom jag inte har tränat nånting sedan i höstas tyckte jag att det var lika bra att kolla av var vi befinner oss inför kommande träningar. Och vad ska jag säga? JAAA vi behöver träna! Hon snurrade runt och sprang lite planlöst hit och dit de första skicken, det jag kanske ska ha som ett litet observandum var att hon snabbt hämtade in mitt föremål och när det sedan bara var Malin och Magdas saker kvar var de kanske inte lika intressant. Hon avslutade dock helt ok, hon började följa mina dirigeringar och plockade in 4 prylar till. Men träning träning träning är det vi har framför oss :D

Malin och jag hann även med ett lydnadspass, Magda var tyvärr tvungen att åka. Även mitt och Rusis lydnadspass ägnades åt till att stämma av var vi står inför vårsäsongen. Ja, vi måste träna träna träna. Kanske framförallt på träningskonditionen, att orka hålla ihop efter en special. Men visst har vi en del i momenten också som måste fixas till. Framförallt framåtsändandet där hon har delarna men inte helheten, krypet där tekniken tidigare var kalasbra men nu är hon hög och lite spänd. Skallet går riktigt bra nu ska vi lära in "tyst" också. Och så har vi vår lilla akilleshäl apporteringen där madame inte riktigt vill dela med sig av den där kuliga prylen :D

Ingenting av det här känns på nått sätt oövervinnerligt utan bara kul. Hon har kapaciteten bara jag ser till att hon får chansen! Så nu har vi en plan för vår kommande träning.

Hej svejs
Linda

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul man blir såååå glad när man vinner något o en hund bok kommer ju alltid till pass =)
Hum de här med tränings kondition o att orka hålla ihop är ngt jag o lill spex måste lägga lite krut på med hojta om du kommer på ngt genialiskt =) förutom de gamla traditionella !
Ha en riktigt trevlig helg !
Kram Louise & Spexa

Anonym sa...

Kul att nån man känner vinner något. Så grattis till vinsten!!!
Träna ja, efter jul känns det verkligen att man inte gjort något speciellt på vääääldigt länge.
Há dé
Kram Kerstin

Anonym sa...

Missade visst enintressant tvafton:(. Hade oxå velat se...tack för sällskap o träningshjälp igår - vi är fler som behöver träna!! :)

Anna Sundalen sa...

Grattis till vinsten och tack för de värmande orden. Det är sannerligen inte lätt just nu men det är ändå skönt att veta att det blir bra för hunden.

Han kommer förresten att befinna sig på din sida av landet. Går allt vägen så skall han hålla Skokloster slott fritt från bovar och annat oknytt.

Kram

Anonym sa...

psst... du har blivit utmanad. Dax att uppdatera...
Kram Annelie