lördag 31 januari 2009

Ur askan i elden

Börjar med att säga GRATTIS till Malin & Nicke som i tisdags fick en liten (pytteliten) tjej! Lilla Tuva hade visst bråttom ut i livet eller så kanske det var hennes mamma som i vanlig ordning vill att allt ska gå lite fort, för Tuva bestämde sig visst att komma några veckor för tidigt :) I onsdags fick vi oss en liten titt och hon var alldeles alldeles ljuvlig, fantastisk rent av!!!
Alla vi i Lillbacka önskar er Lycka till och vi längtar tills vi får snusa på henne lite mer.

Elden var det ja. Precis lagom tills vi alla har tillfrisknat från influensan var det dags för nästa bacill att få fäste. Den här gången var det lilla (ÄCKLIGA) calici som visst ville hälsa på. Jag var på personalfest på Clustret i torsdags kväll vilket var såå roligt, visst är det konstigt att det alltid är så att när man inte har det minsta lust att över huvudtaget gå, då har man superkul?! Hade turen att få skjuts hem (med min chef *ler*) och när jag hunnit i säng och somnat och hunnit sova en stund vaknar jag av ett skitmärkligt ljud, förstår dock i mitt omtöcknade tillstånd att det är från Moa ljudet kommer. Tänder lampan och hitter ungen i princip simmandes i äckliga spyor i sin säng... Stackars stackars liten. Sedan hade jag och Johan en natt som vi delade upp i skift för av erfarenhet vet jag ju att det kommer mer, vilket också visade sig stämma :( Johan tog första passet på badrumsgolvet, och vid fem var det min tur att ta över. Vid sex lyckades Moa somna på några filtar och jag drog ut bäddmadrassen och la mig bredvid, somnade efter ett tag och vaknade fullständigt ledbruten vid halv åtta....

Johan har klarat sig helt och jag ganska hyggligt, bara några vändor till tjotta i ilfart :( Och på grund av det frös veckans sökträning inne för vår del. Rusis är ledsen men jag försöker trösta henne med att det vankas skyddsträning i morgon. Men hon säger att hon inte tror mig förrens det är ett faktum, det har ju "skitit" sig förr är hennes kommentar :)

Nu till lite riktiga nyheter: Kastor ska förhoppningsvis bli pappa igen! Hans senaste flirt har idag börjat löpa så om tag är det dags för parning, spännande spännande! Tiken heter Korad Kipis Belle och det är Kipis kennel som ska ha kullen! Vi har träffats ett par gånger och Belle är en jättetrevlig liten tjej, så det ska bli kul att få se vad det kommer bli av den här kullen. Info om den kommande kullen kommer snart på hemsidan...

Kastor ska inte bara bli pappa, han ska även bli farfar igen. Newstory Neon har i dagarna träffat Darts gamla flamma Spinoys Hexa, även det är en spännande kombination. Sedan tidigare har ju Kastor små barnbarn hos Fozasos där Neons kullbror Nio är pappa, tror att de fortfarande har två småkillar som letar efter varsit hem. Just det ja, Kastor ska bli morfar också, i Finland, söta Newstory Ninja är parad för några veckor sedan. Många små barnbarn runt om i världen alltså :)
Dartan vill ju inte vara sämre, han slår ett slag för sina barnbarn på kennel Glimmagården, där Kogaråsens Orax "Sigge" har en leveransklar kull med flera osålda småkillar. Så ni som letar efter en ny kamrat, företrädesvis hane, har ju massor med intressanta kullar att välja mellan!

Hej svejs!

Inga kommentarer: