onsdag 31 mars 2010

31/3 Glad Påsk

Som vanligt har tiden rusat iväg. Kennelhostan Rusa drabbades av var en synnerligen seg historia. Två veckor tog det innan hon var hostfri, och ungefär hur roligt tyckte hon att livet i stillhet var? Inte alls kan jag säga, men det ska bli ändring på det nu! Hon kommer att få veta att hon lever den närmaste tiden :D

Kastor klarade sig från att bli sjuk, vilket känns skönt! Annars hann vi smitta ner i stort sett hela vår bekantskapskrets.

Imorgon åker vi ner till Stormvallen för lite Påskaträning kombinerat med att Pia ska hämta hem lille Stickan.
Sedan är det panikträning/hårdkörning/uppladdning inför säsongdebuten i spår som går av stapeln om drygt två veckor. Vi är i år ovanligt otränade av diverse olika anledningar som kan liknas vid bortförklaringar så jag struntar i att rabbla upp dem. Men snö och hostan måste ju bara nämnas....

Återkommer med träningsrapport när vi är hemma igen...

Jag vet att det är ett visst intresse kring vilken hane jag har på lut åt Rusis, anledningen till att han inte är presenterad under Planerade valpar är att jag inte helt har bestämt mig än eftersom jag väntar på lite ytterligare information. Men ni som frågar får er nyfikenhet stillad.
Jag kan säga så mycket som att det är en utländsk välutvärderad och arbetsmeriterad tervhane.

På återseende
Linda


http://dartan.se

1 kommentar:

Malin sa...

Skönt att Rusa är på banan igen, elitspåret kommer att gå super!! Spännande med Rusas kvalier! Jag är jättenyfiken!!??

Ha en trevlig Påskhelg!

//Malin och Jojo