söndag 26 april 2009

GRATTIS

Idag börjar jag med att ropa Hipp hipp HURRA och GRATTIS till två Dartdöttrar och bästa träningskompisarna och en duktig Kastorson:

  • Kogaråsens Ockra & matte Kerstin som igår blev uppflyttade till högrespår i Finspång med jättefina poäng!
  • Kogaråsens Orca & matte Jennie som idag fått sitt första cert i spår med superfina poäng efter vinst på Haninges elitspår!
  • Kogaråsens Pesto & matte Malin som vecka efter vecka levererar grymma resultat i spåret. Idag kom de trea i Haninge med jättefint resultat trots bakspår och fick sitt tredje cert.
  • Newstory Newton & Pär debuterade lydnadsklass III igår och fick ihop ett snyggt 1:a pris på 271 poäng

Dagen har alltså tillbringats i södra länsdelarna. Men vilken dag, fint väder trevligt sällskap och jättejätteduktiga hundar. Kom dit precis lagom för att hinna se både Malin & Jennies uppletande, vi var en diger skara av anhängare - jag, Magda, Trollet, Per och Jenny . Jennie kom från skogen med framspår och alla pinnar och Malin hade ett näsligt bakspår men alla pinnar med sig hem. Pesto hämtade snyggt in alla fyra föremålen i rask följd och likadant gjorde Orca. Pesto belönades med en 10 och Orca fick nöja sig med en 9:a. Men det var otroligt kul, för Jennie har verkligen slitit för att få till det där momentet. Lydnaden gick bra för båda två även de båda hade lite småmissar här och var. Vid prisutdelningen visade det sig att Jennie & Orca vann och Malin & Pesto kom trea, både två med superfina poäng och båda fick cert!
Ni är grymma och jag är sååå glad att jag var på plats!!!

Efter att prisutdelningen var avklarad och vi alla hade gråtit klart :D åkte jag till Solna och veckans skyddsträning. Vilken avlöpte bra. Hon biter bättre och bättre så vi får väl se var vi hamnar i slutändan... Kan ju bara erkänna att det skulle vara otroligt roligt att få testa på ett lägreskydd någon gång i framtiden. Vi ska ju till Stormvallen nu i slutet av maj, vilket jag ser jättemycket fram emot!

Igår tränade vi sök i Arninge och planen för Rusis del var att hon skulle gå utan retning, på ett par skick fick hon bekräftelse genom en hare, och på något skick fick hon retningen på vägen in. Det fungerade precis så som jag ville. Bra fokus och bra driv, pga att hon blev lite mer uppdragen än i vanliga fall slarvade hon lite med sina framslag. Men det var inte värre än att jag kunde leva med det.

Efter söket körde vi alla hundarna på ett uppletande och här fick Rusa tre skick med retning. Bra arbete och bra tempo trots värmen. Duktig vovva!

1 kommentar:

kattis o vovvas sa...

Vilket härligt och glädjefyllt blogginlägg detta var! Så medryckande så man delar sannerligen er glädje över alla fina resultat! :-) Och så blev jag sugen på att få vara ute i solen och träna hund... och att börja träna uppletande seriöst! *skrattar* Ett mycket bra blogginlägg helt enkelt. ;-)

Må så gotti gott, varma hälsningar från mellannorrland!