fredag 3 april 2009

Hemma igen!

I onsdags landade jag på uppländsk mark igen efter tre dagar i norrbotten. Det var jättekul att få komma upp och träffa de små Kiwibarnen. En hel hoper gulliga småkillar, som ska bli spännande att följa och se hur de utvecklar sig!

Lindas gamla vrålåk gick i graven precis lagom tills att jag kom upp och därför fick jag inte se så mycket av landskapet, men jag passade på att sitta med näsan mot rutan på väg till Kallax i onsdags och sög in så mycket som nu fanns att se från Ersnäs till flygplatsen :)

Men som tur var, var Annica med Dartbarnbarnet Trimma, Mia med Silas också ett barnbarn (båda från Kogaråsen) och Åsa med Dartdotttern Elvah gulliga och kom hem till Linda så jag fick chans att träffa dem och deras gulliga hundar. TACK! Som ersättning fick de gulla med valparna :D

Nu har jag jobbat onsdag och torsdag natt, och så jobbar jag hela helgen som kommer. Ser fram emot påsken då vi har några lediga dagar inplanerade. Rusas intensivliv som brukshund kom helt av sig i och med uppflyttningen, vi har inte tränat en minut sedan förrförra helgen. Nu löper hon ju också så vi tar helt enkelt några veckors ledigt innan det är dags att ge sig på elitklassmomenten.

Grattis säger vi till superflitiga Eva och Dartsonen Spinoys Julius "Julle" som tävlade lydnadsklass III förra helgen och fick sitt tredje förstapris och därmed var deras Lp3 i hamn!

Grattis säger vi också till Kastordottern Newstory Nezzie som idag varit på ultraljud och visat sig vara dräktig, spännande! Hade vi inte haft huset fullt med hundar hade jag varit jättesugen på en Nezzievalp. Det är ingen som vill ha en liten fodertik *ler*

Även Newstory Neon och Newton ska ju bli pappor snart. Neons fru Spinoys Hexa väntas valpa nu inom kort och Newton ska på dejt med en liten finska nu i påsk. Jätteroligt att det är så stort intresse för de små Kastor-Kiwibarnen!

Här är några bilder på valparna, Trimma och Silas. Tyvärr var det mörkt när Elvah hälsade på så därför blev det inga bilder på henne...


Gul och Grön (kanske)

Vit pojke

Snö är gott!

Kan man bli gulligare? (Röd)

En galen Trimma

En söt Trimma


Stilig Silas

7 kommentarer:

Linda Kiwi,Nio & Royal sa...

Hejsan Farmor
Det var jätte roligt att ha dig här och jag tycker det var bra att mattes bil gick bort för då fick jag ha dig här hlea tiden;)
Saknar dig i soffan

Kramar från Nio m familj

Annica & T & T sa...

Ha, ha! Ja, nog ser hon allt bra galen ut lill-Trimmis!!! :D Kan du kanske maila bilderna till mig?? Och kan jag isåfall lägga ut dom på hemsidan? Tack för en trevlig fm i Lindas stuga! :) Håller för fullt på att planera för sommaren då jag o Trimma om allt går enligt planerna kommer ner på lägret! :)

Anonym sa...

Va gulliga valpisar .... man vill ju bara ha en =)
Va kul att du träffat spexas brossa vilken snygging han är =)

Kramiz Louise & Spex & co

Magdalena sa...

Uderbara bilder som vanligt:)! Extra kul att brorsan Silas är med också - snygging! Tim passarpå att hälsa ett JÄTTESTORT TACK för jättefina presenter!!!
Skönt att höra att goa Moa har klarat detta med ätande av diverse prylar och ändå har haft hälsan i behåll! Hörde en viss butiksinnehavare annars som började fundera på detta med att utveckla barnmumkorg då jag nämnde min nappträns ide;)

kattis lundgren sa...

Vad härligt att du fått i dig lite norrlandsluft! ;-)

Grattis i efterskott till Rusas finfina resultat i högre klass! Härligt! Ha ha, och vilket team ni är på appellplanen! Hon har för härlig attityd... skrattade gott åt den skakiga filmen, och bakgrundsljuden. "Ser du Moa?" "Mammaaaaaa... Mamma." :-))) Gull!

GLAD PÅSK!

Lie och Nemo sa...

Glad påsk på er!

kram kram

Anonym sa...

Hej.

Vad snygg jag blev på fotot. Det var roligt att få träffa dig när du var upp till Luleå.
Vill även önska er en riktigt glad påsk!
//Silas