måndag 11 maj 2009

Helgen som gått

Tack för alla inhysningserbjudanden till Rusis!!! Ni är för gulliga allihop, jag trodde inte att jag skulle få det gensvaret! Hon kommer att få vara på Tjörn hos Carina & storasyster Narni med familj.

Lördagens sökträning frös inne och konverterades till ett lydnadspass istället. Ett alldeles ypperligt sådant. Det var jag Tiina och Pia som körde, de andra två hade ägnat sig åt spår och uppletande under tiden jag sov igen några timmar efter mina nattpass.
Min träning ägnades åt start på fria följet, en massa skick framåtsändande där kontentan blev att inte krångla till träningen utan eftersträva stabilitet så hon får en förståelse för vad momentet går ut på.
Metall och tungapportering, en av var, som både var kalasbra!

Därefter fick hon gå till bilen och vila hjärnan för att komma ut en andra vända när Jilla och Krutow kört varsit pass. Då koncentrerade vi oss på framåtsändandet och joo hon börjar nog få lite koll på vad momentet går ut på, ibland i varje fall.

Söndagen ägnades åt att döma appellspår i Vällingby, en trevlig dag med två domaraspiranter men utan några höga resultat. Efter dömandet stod två kalas på agendan.
Idag har jag varit hemma med en snorig Moa, men nu ikväll kom jag iväg till Väsby bk för att domarkursen behövde hundar att döma. De hade så pass många hundar på plats att det bara var Kastor som fick visa upp ett helt elitprogram. Hur det gick?
Njae han har ju aldrig varit någon komet.... och det var han inte i kväll heller :D
Hans brister i lydnaden visade sig mer nu än när han var igång, men han hade ett snyggt fotgående på rakorna hehehe och han gjorde okej apporteringar, skall hopp och stege. Han var stel på krypet och han struntade i att lägga sig på inkallningen. Jaja han är ju pensionerad men han tyckte det var kul i varje fall!

Blir hemmamamma i morgon också eftersom jag inte tycker att Moa är i dagisskick, men då kommer jag komma iväg och träna lydnad på kvällen. Förhoppningsvis blir det sökträning på lördag innan jag ska iväg till jobbet för att tillbringa lördagkvällen med kollegor och patienter...

Nästa vecka är det dags för en ny vända till Stormvallen och den här gången har jag lurat med mig Pia & Susanne, det ska bli superkul!!!

Nej nu har jag skrivkramp och kan inte komma på något mer än att utropa ytterligare ett SUPERGRATTIS till Malin & Pesto som återigen kammat hem ett resultat över 600, ni är ju grymma. Det börjar lukta placering på årets spårhundslistan...
Måste också passa på att gratta en massa andra duktiga ekipage: KarmanjakasMatte & Farin till första brukscertet, Dartbarnbarnet Spexa & Lollo som nu är ett högreekipage och lilla vätten Alva med matte Karin som tävlat 1:an med förstapris

Linda
http://dartan.se/

.

Inga kommentarer: