söndag 31 maj 2009

Kastor hemma igen!


Foto: Ann-Merethe, kennel Montmorenja

Foto: Ann-Merethe, kennel Montmorenja

Foto: Ann-Merethe, kennel Montmorenja


Nu är Kastor hemma igen efter sin dryga vecka hemma hos Ann-Merethe, kennel Montmorenja i Norge. Lägligt nog var min bror i Norge på bröllop i helgen och kunde därför ta med sig Kastor hem igen. Han har enligt rapporterna vi fått uppfört sig och tiggt ohejdat mycket, (Kastor alltså, inte min bror *ler*). Ann-Merethe trodde vi skulle få hem en hund som var mer bortskämd än innan, tydligen har hennes småkillar älskat alla hans konster han tar till för att tigga till sig godbitar :D

Nu håller vi tummarna och hoppas på små Kastor-Chilibarn i slutet av juli!!!

Jag trodde att Rusis skulle bli jätteglad när Kastor kom hem efter att hon har varit ensamhund för första gången i sitt liv, men njae hon tyckte nog att Lasse hade kunnat stanna där borta i utlandet... Lilla Fis-Rusis fräste till honom när han skulle tränga sig in genom dörren. Nu när han varit hemma några timmar leker de som vanligt igen :D

Under veckan som gått sedan vi kom hem från Stormvallen har vi haft träningsstiltje förutom de två skyddsträningarna, i torsdag och idag. Man kan ana en viss attitydsförändring hos den lilla blivande skyddshunden :D Hon har blivit förbannad och försökt bita sin matte ett par gånger när jag ska ta ifrån henne skyddsärmen, hehehe.

I morgon är det clinic i framåtsändande på DTBK som jag tänkte gå på, passar nog på att åka upp lite tidigare och träna lite lydnad då.

Grattis till två duktiga Dartbarn som varit ute och visat upp sig, syskonen Kogaråsens Ouzi "Isa" och Orax " Sigge. Isa & husse Åke har tävlat elitsök och Sigge & Elisabeth blev förra helgen uppflyttade till lägre med fina poäng! Vi är som vanligt malliga som tusan!!

Just det, tävlingarna jag anmälde Rusis till blev jag bortlottad från. Nu gör inte det ngt för jag känner att jag egentlige vill att hon ska vara mer färdig än vad hon i dags dato. Planen nu är att jag ska sätta igång och bli lite flitig med spårtränandet igen, har varit extremslö med det sedan tävlingen i mars... Dvs ingenting... Usch, hur ska jag kunna tro att hon ska kunna bli bättre när hon inte får träna?!

-Linda
http://dartan.se/

2 kommentarer:

Sanna sa...

Skönt att Kastor är hemma igen:-)

Japp, sätt igång med spårträningen din latmask;-) Jag o Nike spårade idag, gick jättebra ända tills vi kom fram till ett lerdike, då struntande hon i spåret, klev ner i brunvattnet och låg där och gonade sig tills jag tröttnade och drog upp kräket med linan;-)))

Ann-Merethe sa...

Heisann!

Det var nok godt for dere å få Kastor hjem igjen :) Vi savner han og alle hans kunster! Han er en herlig "gutt", som har sjarmert alle han har truffet her i Norge, og jeg håper virkelig at vi får noen små "Kastorer" om noen uker.

Vi snakkes!

Hilsen Ann-Merethe
www.montmorenja.com