onsdag 6 maj 2009

Trääääna

I går tisdag hade jag en sån där riktig slappardag på dagen. Urskönt! Gjorde inte ett skapande tag över huvudtaget. Vet inte varför men det kändes som om jag behövde det...
Igår kväll var det tänkt att jag skulle ha tränat med Tiina Pia och Susanne, men innan träningen skulle jag slutföra mitt uppdrag som tävlingsledarexaminator. Examinationen drog tyvärr ut på tiden så Rusis träning i går blev platsliggning och en jaktinkallning. Vilket egentligen kanske var bra, för jag har i dag ransakat mig själv och kommit fram till att när jag åker upp och tränar ensam tenderar jag att köra på alldeles för länge.

Dagens lydnadspass bestod för Rusas del av framåtsändande mellan flaggor i ett antal vändor. Hopp, där jag tycker hon kör lite slapp stil men det kan kanske också förklaras med att det aldrig bara blir ett hopp utan massor med hoppande innan hennes något hjärnslöa slav är nöjd.
Skallet - bra men nu när hon fattat att hon ska sitta still har hon istället börjat vrida sig lite snett utåt. Hmmm.... Får fundera lite grann...
Kryp, där vi tränade både på följsamheten och att svänga. Hon har en tendens att krypa på framåt och ser ytterligt förvånad ut när jag börjar svänga. Svänger vi direkt är det inga problem.
Avslutade med stegen som gick bra, där är planen att så fort jag kommer till en ny klubb så ska hon få gå över nya stegar. Stegen på DTBK är inte längre några problem.

Nu jobbar jag tre nätter på raken och då blir det träningsstiltje men när jag går av på lördag vankas sökträning när jag pallrat mig upp ur sängvärmen. På söndag ska jag döma appellspår i Vällingby och på måndag kväll tänkte vi ställa upp som provhundar för domarutbildningen som går. Perfekt att få tävlingslik träning med möjlighet till belöning och dessutom en massa granskande ögon på sig... Domaraspiranter är ju väldigt nitiska :)

Som ni kanske sett på hemsidan planeras det för nya små Kastorbarn i Norge. Kennel Montmorenja har bett att få använda honom på en av sina tikar, Chili. Hon har gjort ett fint Mh och en mycket bra funktionsanalys samt ett godkänt BH. Hon kommer ur en välutvärderad kull så vi ser mycket fram emot att se vad det blir för små valpar. Hon väntas löpa i juni.
Har även fått rapport om de små Kastorbarnen hos Kipis och de växer och frodas. Där ser vi fram emot att åka och hälsa på dem, men vi väntar ett tag tills de blivit lite större. Tvåveckors valpar är ju som tvåveckorsvalpar är, små tjocka korvar utan särskilt stor uppfattning om sin omgivning :)

Finns det nån på västsidan av Sverige som skulle ha lust att passa Rusis slutet av vecka 27 eller kanske början av vecka 28? Jag ska på läger i Tångahed fram till torsdagen vecka 27 och därefter har vi planer att tillsammans med Lena & Wille ta oss en tur till Danmark. Vi måste dock vara tillbaka i Småland senast på torsdagen vecka 28 för att förbereda inför T-kullens MH som går av stapeln på lördag innan Kogarlägret börjar...
Om ni vet nån som tar hand om ensamma små hundar, givetvis mot ersättning kan ni väl höra av er.

Linda

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske vågar lilla rusabusa vara hos stora stygga syrran i Skärhamn? Med viss risk för storasyrrafasoner, dock :-))
Hör av dej om det känns ok!
Kram kram // Carina

Malin sa...

TACK FÖR ALL SUPPORT, barnvaktande å rejäla sparkar där bak;-)
Jag kan ta någon ev dem då jag ändå slapå lägret kan jag ju ta med dem dit. bestäm vilken du vill jag ska ta, nemas problemas.

Anonym sa...

Hon är välkommen till andra ändan av Tjörn också om hon hellre vill ha sällskap av en Frank.

Kram
Anna

Anonym sa...

Va kul med fler små kastor valpisar små "piger & gutter" *fniss*
Rusis har ett rum ledigt i Halmstad med om de kör ihop sig så länge hon inte äter katter ; )

Kram Louise & Spexa & co

Yvonne o Vilja sa...

Helpension i ytterligare ett Tjörnhus... Med den stora stygga vargen som sällskap.. ;)

Annica sa...

Hej!
Kul med Kastor barn i Norge! :) Jobbar oxå natt några dagar nu så det blir fysträning med husse för tjejerna. Känner igen det där med att träna för länge, tur bara att man har så arbetsglada hundar, säkert många som hade blivit uttråkade för länge sen. Jag menar allt är ju relativt! ;)