onsdag 12 augusti 2009

Bild- och träningsblogg




Börjar med att visa några bilder på lilla skyddsRusis, de är tagna på Tånga Hed i somras :D

Gårdagen fylldes av en massa bra hundträning. Vi var fyra tappra själar som sågs på DTBK kl 10 för att bl.a Malin & Pesto skulle få sig en genomkörare, ett steg i hennes SM-uppladdning. Med var också Ari & hans lilla bc Hera som också kvalat till spåret och sedan var det Janne som var snäll och kommenderade runt dessa tu på planen. Pesto har ju hört min kommenderingsröst till leda, han går inte på den längre :D

Vi körde igenom alla fyra hundarna på lydnaden och lyckades nog komma på en hel del bra sanningar både vad gäller Pesto o Rusa, ja även för de två border colliesarna blev det nog en bra träning. Janne la spår till Malin och Ari var gullig och trampade ut ett till Rusis. Har ju slarvat med spårträningen i det sista och det har visat sig på de senaste spåren vi gjort, men igår var känslan tillbaka. Hon gick förvisso ut lite stillsamt men slet i efter något hundratal meter, löste de vinklar som fanns på ett metodiskt vis och spetsen var inga problem. Duktig vovva! Tror dock att Aris 45:or hade en del att göra med slutresultatet *blink* :D

Dagen avslutades med ett pass i uppletanderutan. Vårt upplägg var återigen tävlingsmässigt med fyra utlagda föremål. Rusa gick sist och hon slet på och jobbade men hade lite bekymmer med alla gamla legor. Det måste vi träna mer på! Nästa uppletande ska fokuseras på vittringsfokus på små föremål tror jag.

Igår kväll var alltså min sommar slut :(
20.30 klev jag in på avdelning 19 iklädd mina vita kläder. Och vips så kändes det inte som om jag hade varit borta därifrån i sex veckor... Konstigt?! Jag borde egentligen ligga och sova just nu för att inte den här kommande natten ska bli helt outhärdlig, men vad gör man när man vaknar och är pigg som en lärka efter 5 timmar i bingen???


-Linda




.

6 kommentarer:

kattis lundgren sa...

Härligt att läsa om er träning! Tänk om jag hade varit lika dutti och tagit mig iväg på strukturerade träningar. ;-) Tycker ni är toppenduktiga!

Och visst är det lustigt hur bekant allt känns på arbetsplatsen fastän man varit borta en längre tid...? Mycket märkligt... fast ganska skönt oxå. :-)

Må så gott!

Jennie sa...

Vilka fina bilder på Skydds-Rusa!

Tack för pepping och support! Du är bäst! Kram

Anonym sa...

Ja verkligen härliga bilder! Christoffer gör sig bra på bild han oxå :-))
Kram kram // Carina & Narni

Kerstin sa...

Visst är det nästan e otäck känsla att komma tillbaka till jobbet och det verkar som om ledigheten har raderas bort ur minnet.

Underbara bilder på Rusis! Ni är så träningsflitiga, själv är jag helt utmattad när jag kommer hem från jobbet:(
Kramisar Kerstin

Carina sa...

Ha, Ha!
Kul att du läser ordentligt! Färskt minne! Klart! En annan är ju purung, bara tjugesjutton! Du som är trettisju är ju gammal som gatan ;-)) så du minns säkert inte så väl... he he he

Det där med tyska fattar jag inte dock...? Har läst tyska i 6 år men försöker nån prata med mej så får jag tunghäfta... He he he... Vad har du på gång?

Kram kram

Carina sa...

Väntar med spänning!!! Fantasimonstret i mitt lilla huvud har redan en föreställning om vad som kan vara å färde!
Kram