måndag 10 augusti 2009

Vardag

Idag var det slut på ledigheten, för Mois i varje fall :D Jag hade min sista lediga dag idag den här sommaren, och den har jag tillbringat på egen hand efter att jag lämnat Moa på dagis. Började med att åka upp till DTBK, först promenad, la ett 400 meters spår som fick kallna under tiden vi tränade lydnad.

Körde igenom fotgåendet, framåtsändande, kryp, skall och hopp. Allt går riktigt bra framåt förutom hoppet som jag inte tycker att vi får nån riktig fjong på. Det är flera faktorer som inte riktigt klickar, löjligt eftersom det känns som är djäkligt okomplicerat moment. Hon laddar inte ordentligt på uthoppet, slarvar med om hon sätter eller lägger sig, det är inte så viktigt i Rusis ögon och hon hoppar bara tillbaka på kommandot KOM råkar jag säga hopp då, då springer hon runt. Ingen aning varför?

Har aldrig haft problem med det momentet på ngn av mina gamla hundar men de fick å andra sidan lära sig hoppa på det gamla smala hindret och idag hittade jag ett sådant uppställt med två stolar bredvid klubbstugan så då tänkte jag att hon kunde ju få skutta över det några gånger men nähä det hade inte lilla hunden några som helst planer på att göra. Jag fick henne inte över hindret, punkt slut.

Spåret gick relativt bra, det känns som om hon har fått ett sviktande självförtroende när hon ska lösa svårigheter som spetsar... Vi kom runt och hon blir i varje fall glad när hon hittar sina pinnar :D

Nu ikväll har jag invigt min nya cykel. Hela familjen dvs jag Johan Moa och hundarna cyklade ner till Tiina & Charlie och fick kvällsfika, nyplockade skogshallon med glass och kaffe. Efter fikat följde Tiina & Jilla med oss på återresan. Roligt att se vår nya (ivarje fall skapligt nya) kommun via cykelstråken. Kastors fötter klarar dock inte av längre turer på grus och asfalt i trav, för nu när vi kom hem har han blåsor på båda framtassarna... Rusis fötter är finfina. Det har alltid varit likadant, Kastors fötter behöver "ömsa" en gång medan Darts Hannis och Rusas klarar sig. Hmmm konstigt och trist för han tycker det är roligt, i varje fall i början på turen... :D

I morgon ska jag alltså börja jobba igen, två nätter. Men konstigt nog känns det inte något jobbigt. Jag har bara åtta arbetspass i augusti och det ska jag nog mäkta med :D

-Linda

http://dartan.se/




.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Välkommen tillbaka till verkligheten och grattis till alla dom där mentala poängen på Rusa. Ikväll ska vi till skogen och valpa jag och Bastian :)
Ha det gott!

Anonym sa...

fillipin!!!!!!!!!! är en rolig lek