lördag 8 november 2008

Veckan som gått

Den här veckan har passerat i ett kick. Jobbade kväll måndag-torsdag och även om man får lite dagsljus så känns den lediga delen på dagarna väldigt kort. I tisdags kom Rusis och jag iväg och tränade lite annars har hundarna fått nöja sig med promenader.

I går var jag ledig och då hade jag och Johan bestämt att vi skulle STÄDA! Men när Maria ringde och sa att hon skulle till Junibacken med Erik och undrade om vi ville följa med var det inte så svårt att bestämma om sig. Junibacken var jättefint men det var MASSOR med folk så Mois kändes lite liten när de större barnen störtade fram. När vi kom ut därifrån åkte vi längre ut på Djurgården och gick promenad med hundarna och avslutade med fika på Rosendals trädårdscafé.

Idag ringde klockan 06.30 då jag skulle infinna mig 8.00 på Stockholm Södra där jag var uppsatt att döma sök. Märkligt nog hade de bara fått lägreanmälningar och från början var det 13 hundar, men till start kom 10 och 3 ekipage fullföljde. Vi var två domarlag, ett i skogen och ett på på planen så jag dömde bara söket. Tack vare den planeringen var det en mycket snabbt avklarad tävlingsdag, vi hade prisutdelning redan 11:45 och en duktig malle kunde kvittera ut sin uppflyttning till högreklass.

Imorgon säger vi HIPP HIPP HURRA till Nora som fyller 2år!!! Helt otroligt att det redan har gått två år sedan jag satt i Jennies kök med en pytteliten bebis i knät. Vi får väl se om Moa och Johan kan gå på kalas för vår lilla solstråle är übersnorig idag och vi vill ju inte att hon ska smitta ner alla andra.

Själv ska jag jobba. Ja vad annars just nu?! För jag har ju lyckats med bedriften att lägga in 40 timmar(!) extra på det här sexveckors-schemat bara för att jag inte fattade hur programmet för vår tidsplanering fungerar... Men jag ser fram emot fredag för då är de här 6 kommande dagarna med jobb avklarade och Carina o co kommer hit från Tjörn för att träna hund hela helgen!

Inom kort lanseras vår nya hemsida, men vi saknar en gästbok och det vill vi ju ha så vi kan få en massa kuliga hälsningar. Några har fått en förhandstitt, men håll utkik här i bloggen så kommer adressen snart...

Hej svejs

Inga kommentarer: