lördag 22 november 2008

Vinter?! Sökträning!

Lillbacka i vinterskrud 20081122

Vinter vinter vinter


I morse kom jag upp och tittade lite slött ut genom fönstret för att bli ståendes med öppen mun. Ute visade det sig vara vinter! Hur mycket snö som helst säkert två decimeter hade trillat ner under natten.
Jaha det blev bara till att skynda sig för jag insåg också ganska kvickt att vägarna skulle med största säkerhet inte skulle vara plagade och jag skulle till Nacka bk för att för att för första gången på två månader träna sök. Jag hade gissat hel rätt för det var inte plogat och det tog mig 1½-timme att komma dit och då blev jag bara 30 minuter försenad...

Rusa tyckte det var fantastiskt att få komma ut i sökrutan och träffa sina älskade figuranter. Så fantastiskt roligt att de tre första skicken gick helt åt till att att hitta hjärnan som blev kvar i starten... De två första skicken gick väl i och för sig hyffsade men på det tredje då tappade hon rullen och började springa omkring våldsamt förvirrat mellan mig stigen och figuranten. Jag satte henne ner gick ut med rullen till Krister och gjorde en regelrätt markeringsövning och efter det var det precis som om hon sa Jaha! Det var så här det var ja! För resten av passat gick jättebra! Synd att jag inte har mer tid till att träna för jag tror att vi skulle kunna bli bra tillsammans...

I morgon ska jag jobba igen, vilket jag för övrigt ska göra hela veckan också. Johan och jag kom på att vi måste nog börja fixa lite för om inte vi missminner oss är det väl 1:a advent nästa söndag.. Och det skulle vara kul om vi hade hunnit få upp våra ljusstakar i fönstren och nån ljusslinga i trädgården...

Nä nu ska vi krypa ner i soffan och titta på Sex and the City filmen.
Hej svejs

Här får ni se några dagsfärska bilder på goa Moa


4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad snö!!! Och jag som blev glad för att vi hade fått några snöflingor på uppfarten men det är väl sådant som man får ta när man bor här nere i södern;)
Kram Annelie, Limpan och Super-Oska

Yvonne o Vilja sa...

Shit! Det är ju vinter hos er!!!
Härligt det ser ut, älskar snö om det bara får ligga kallt och länge utan en massa tö fram och tillbaka.. Härliga bilder på söta Moa!
Kram

Minna sa...

Heijsan!

We have a new blogg - go and check it ! There is some nwe pics too.

Greetings from Finland
Minna and Ninja

Carina sa...

Hallo!
Jisses så vackert med all snö!
Och sicken go bad-tjej!!
Har hon varit ute och provkört pulka ännu eller kastat lite snöboll på mamsen?

Här yr det några korn bara och vi verkar inte få någe mer... Till mina barns stora förtret!

Kram Carina