torsdag 20 mars 2008

Fortsatt väntan

Nope inget röntgensvar idag heller, läste på SKK's sida att de tog påsklov redan klockan 12 idag... Så nu får vi vänta till nästa vecka, jaja det är inte mycket att göra utan vi får njuta av påskledigheten och hoppas på att vi får till så många bra träningspass som möjligt.

För att idag kom kallelsen till Rusas appellspår... Gulp! Har en del att göra om man säger så, och lilla fläppRusis hon skulle kunna träna dygnet runt om hon finge. Det mesta sitter nog rätt bra, men jag vet inte vad hon kommer att säga när belöningarna uteblir? Så vi ska fila på alla detaljer som finns att fila på :)

En annan LITEN nyhet är att jag börjar jobba på tisdag. Ja det låter kanske mer än vad det egentligen är, men jag ska börja min inskolning för att kunna jobba extra på helger och kvällar. Så under några veckor kommer mitt liv helt plötsligt att bli lite annorlunda mot var det varit under det senaste året. Det är faktiskt så att den lilla latmasken krupit fram ur sitt gömsle och gjort sig påmind, men va fasen, kryp tillbaka för jag VILL jobba. Det ska bli jättekul att äntligen få sätta tänderna i mitt arbete eftersom det är ett år sedan jag slutade skolan.

Så det är mycket som händer just nu:
Rusas röntgen, MH och appellspår
Orcas valpning
Mitt jobb
till detta kommer de kvarvarande ouppackade kartonger som belägrar vårt gästrum
och dessutom ska lilla Mois och hennes utveckling som går i expressfart inte förglömmas.

Imorgon börjar Påsksmällen i Norrköping och det är första gången på flera år som vi inte är där och det känns lite trist. Jag var sugen att damma av bussiga Kastor för att starta honom, men med tanke på allt annat i mitt liv har jag slutligen bestämt mig för att pensionera honom. Kanske lite tidigt med tanke på att han bara är 9 om en månad och dessutom i god kondition, men min motivation räcker inte till och jag vill verkligen fokusera på Rusa och hennes träning på den tid jag har att förvalta till hundarna. Så om någon vill låna en bussig läromästare för att tävla några elitspår är det bara att höra av sig :) Kastor har en ganska hög lägstanivå så att gå ut och få ihop certpoäng är inga problem, till och med med den ringa träning han fått sista halvåret. GulleLasse!

Nä nu avslutar vi och önskar er alla en Glad Påsk!
L

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vi ses på MHt den 29:e!

Glad Påsk önskar Lexa med familj

Anonym sa...

En stor varm påsk puss och kram till er alla från oss

Anonym sa...

Hej!
Tack för hälsningen i bloggen! :) Jag har varit o kikat i din blogg ibland :) Redan apell? Kul! Uppe hos oss är första tävlingen i maj! Jag håller tummarna för Rusas röntgen!
Glad påsk från Norrlänningarna!

Anonym sa...

Halloj!
Ojoj, det verkar hända mkt som sagt, och bara roliga saker:):).
Håller tummarna för röntgenresultatet!

Anonym sa...

Tack för lyck önskningen angående "lilla2 Eryn's inflytt idag :) Nu har jag länkat hit till er!
Passar på att önska en fortsatt Glad Påsk!