torsdag 13 mars 2008

Förklaring

Ibland (läs oftast) är jag lite snurrig och glömsk.
Jag hade ju liksom tänkt att förra inläggets rubrik skulle få sin förklaring i texten, men jag glömde bort det när jag satt och skrev. För ofta tycker jag att det är svårt att komma på fyndiga och bra rubriker till mina inlägg, men nu hade jag rubriken klar från början.

Här kommer ivarje fall ett förtydligande.
När jag tränade apporteringen sist med matskålen så skulle jag och Rusis (bååårszoien enligt hennes gulliga uppfödare) springa tillsammans från den nypåfyllda skålen. Men lilla hunden tyckte att "hallå där vi får inte glömma köttbullarna" och gav sin matte en bredsidestackling varpå jag tappar fotfästet, men trots att jag känner att jag kommer att stå på näsan så fortsätter benen att springa och till sist var dykningen à la Anjas segersäl ett faktum. Tummen på vänsterhand får sig en smäll och svullnar snabbt upp till dubbel storlek och dan efter har jag liksom träningsvärk i magen som jag först har svårt att komma på orsaken till....

Idag har det varit Moadag med besök på öppna förskolan och babysim så hundarna fick nöja sig med en långpromenad och det är ivarje fall enligt Rusa ett allvarligt brott mot hundägarlagen. För enligt henne står där att den lilla hunden ska få minst ett entimmes tänkarpass per dag, och får den lilla hunden inte det står det henne fritt att hitta på djävelskap motsvarande denna timmes stimulans.... Nu har hon dock resignerat och intagit ryggläge i soffan, skönt!

Håll tummarna för Kastor i morgon!

Till Minna & Ninja, självklart kommer vi till korningen och tittar på er!!! Det ska bli så kul, lite extra roligt med tanke på att jag missade större delen av MH't då jag ju var tämligen nyförlöst i somras.

Over and out
L

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice that you like to see how it goes! :) It´s always best to see with own eyes.
Kisses from Ninja