fredag 14 mars 2008

Lägligt, var ordet för dagen

Ojojojojojoj vilket uppsving det har blivit på mitt bloggande. Men jag tar ju tacksamt emot mer respons för det är alltid kul :D

Dagen idag började med att Rusa käkade upp min gympasko, och jag blev tokig. Hon låg bakom ryggen på mig när jag bytte blöja på Moa, och helt plötsligt hör jag hur det knaprar och jag kan ta henne på bar gärning så att säga. Fy jag blev så dj....la arg, varför äta upp min sko 08.10 på morgonen. Om man nu nån gång ska käka på sin mattes prylar kan man väl göra det under ensamma stunder, eller??? Nåväl hunden fattar att "matte är tokig men hon kan inte lämna bebisen själv på skötbordet så jag kutar iväg" Men jag tog på Moa på armen och sprang efter och hittar henne när hon kissar vid altandörren.... Skit också, sätter ner ungen på golvet för att snabbt torka upp pölen innan den når mattkanten. Men jag satte ner barnet utan blöja på mattkanten och då passar hon istället på att lite lägligt kissa där. Så istället för hundkiss på mattan är där nu barnkiss istället.

Efter allt kisstorkande kom vi iväg och första stoppet var vår lägenhet där jag lite snabbt skulle sätta in nya lysrör i badrumskåpet, för två dagar innan vi flyttade ut la de lägligt av efter 9(!) års tjänstgöring (hade de inte kunnat hålla sig några veckor till?) Hur som helst får jag inte igång lampan varpå jag undrar om jag köpt trasiga lysrör, men jag blir då upplyst av Jennie på telefon att man måste även byta glimtändaren? Varför står det inte det där man köper lysrören? Resultatet blev att vi lämnade ifrån oss lägenheten med ett mörkt badrum för att nästa anhalt var banken där vi skulle träffa köparna och de skulle få nycklarna och vi en massa pengar :D

När bankärendet var avklarat, åt vi lite snabbt och rastade hundarna innan Rusa skulle in till Nacka djurklinik för att bli röntgad. Rusa lyckades med bedriften att lite lägligt innan hon ändå skulle till veterinären skära sig i en framtass. Röntgen och sårkontroll avlöpte dock utan större besvär så nu får vi hålla tummarna för att röntgenresultatet är bra!

Efter besöket på Nacka djurklinik, var det dags för Kastors besök på Albano djursjukhus och dit skulle vi också ha med oss Jilla som lägligt nog passar på att löpa. Så jag kör fort (kanske lite för fort...) förbi Tiina på jobbet hämtar hennes nycklar, susar ner för backen till Åkersberga hämtar Jilla och tillbaka till Albano, möter där Johan Moa och Kastor. Och även om Jilla är på väg ur sitt löp räckte det för att Kastor snällt skulle släppa ifrån sig en ordentlig dos med små simmare. Utlåtandet blev: Mycket tät sperma med stor rörlighet och få defekta. Så nu kan vi pusta ut och hoppas på att det blir fina valpar vid de kommande parningarna!

Inatt sover jag och Moa hos mamma för att pappa åker Finlandsbåt, och i morgon ska jag iväg och träffa Linda, Nio & Kiwi och en massa annat trevligt folk. Kamerabatteriet ligger på laddning så förhoppningsvis kan jag visa lite bilder på "schläkta" om nån dag...

Nu är jag klar, lägligt för att se fortsättningen på Let's Dance...
L

Ps. Fick precis reda på att Dartbarnen Spinoys Julius "Julle" & Joline "Jojo" är röntgade med A-höfter och ua på armbågarna. Skönt!!!

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja dé må ja säga, det har verkligen blivit ett uppsving. Nu får man ju nästan kolla varje dag om man ska hänga med i svängarna! Vill passa på att påminna om fotona..........! Hårddisken kanske är uppackad nu:-.
Kramar Kerstin

Carina sa...

Ha ha ha! Härligt med hundar och barn! Det blir aldrig som man planerat, hur duktigt man än försökt att förutse alla eventualiteter, så blir man lika överraskad varje gång...
Kram från Skärhamn